Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Unilever en Bol.com deelnemers premier charter advertising

Datum nieuwsfeit: 01-06-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
UNILEVER NEDERLAND en BOL.COM NEMEN DEEL AAN PREMIER CHARTER ADVERTISING PROGRAM VAN @HOME BENELUX

Amsterdam, 1 juni 1999 Unilever Nederland B.V. en Bertelsmanns BOL.COM hebben overeenkomsten gesloten met breedband-internetaanbieder @Home Benelux in het kader van het Premier Charter Advertising Program van @Home. Dit programma stelt adverteerders in staat om in samenwerking met @Home ervaring op te doen met het ontwikkelen van rich media advertentiecampagnes.

Unilever Nederland en BOL.COM zullen deze zomer campagnes starten via de breedband-internetdienst die @Home Benelux sinds 18 mei 1999 aanbiedt in een aantal plaatsen in Nederland. @Home Benelux biedt als eerste in Europa een volledig geontegreerd adverteerdersplatform voor breedband-internet. Dankzij de breedbandtechnologie en de ingebouwde plug-ins in de browser van @Home kunnen adverteerders consumenten voorzien van unieke multimedia-uitingen waaronder video, audio en 3D-animaties. Deze uitingen zijn te combineren met de mogelijkheden die @Home biedt op het gebied van klantprofilering en campagne-rapportagemogelijkheden, zodat effectieve, interactieve internet-campagnes mogelijk zijn.

Unilever Nederland en Bertelsmanns BOL.COM zullen door middel van het programma kennis en ervaring opdoen op het gebied van interactieve marketing die uniek is en tot op heden nog door geen enkele andere breedband aanbieder in Europa aangeboden wordt.

@Home, met een potentieel bereik van ruim 1,4 miljoen huishoudens, heeft een hoogwaardige service ontwikkeld, die in beginsel bestaat uit acht kanalen, waaronder nieuws, economie, cultuur en games. @Home stelt haar eigen content samen door materiaal van Nederlandse in internationale partners samen te voegen. Nederlandse en internationale nieuwsvideos, filmpreviews en games voor iin of meerdere spelers worden tegelijk met zeer hoge snelheden aangeboden, waardoor de consument een compleet nieuwe ervaring ondergaat.

Volgens Harry Dekker, Senior Media Manager Unilever Nederland B.V., is on line adverteren een waardevolle nieuwe toevoeging aan de communicatiemogelijkheden in het Nederlandse medialandschap. Rich media adverteren bij @Home Benelux past in onze visie hoe on line adverteren zich gaat ontwikkelen. Wij zien onze samenwerking met @Home Benelux en met @Home Network in de Verenigde Staten dan ook als manier bij uitstek om nieuwe digitale marketingconcepten te ontwikkelen om zo een unieke interactie met consumenten mogelijk te maken.

Onze deelname aan het Charter Advertising programma van @Home Benelux onderstreept onze eerdere stappen binnen de breedband-internetomgeving, stelt Rick van Boekel van BOL.COM.  Uit onderzoeken is gebleken dat internet-gebruikers van breedband-toepassingen door de snelle verbinding 30 seconden tot 5 minuten actief zijn met een advertentie en hierdoor significant meer aankopen doen dan gebruikers met een traditionele inbelverbinding. De doelstelling van BOL Nederland om haar prominente rol in de mediawereld ook via internet te verkrijgen, sluit daarom goed aan bij de uitgebreide mogelijkheden die @Home biedt aan haar adverteerders.

Wij zijn erg enthousiast over de deelname van Unilever Nederland en Bertelsmanns BOL.COM aan ons programma, zegt Suzan Fluitman, Media Development Manager bij @Home Benelux. Hun deelname onderstreept het vertrouwen in de mogelijkheden van rich media. Een rich media advertentie biedt de adverteerder de mogelijkheid om haar merkidentiteit te communiceren ondersteund door video en audio en het geeft de consument de mogelijkheid om interactief informatie op te vragen en direct over te gaan tot aankoop van het product. Het is de meest effectieve en complete vorm van adverteren. Internet is voor deze adverteerders een onmisbaar onderdeel geworden in de mediamix.

Volgens Susan Bratton, Vice-President Market Development bij Excite@Home in de Verenigde Staten, kunnen deelnemers aan het Charter Advertising Program volop profiteren van de ruime ervaring die in Noord-Amerika is opgedaan met breedband-campagnes. Wij werken al ruim twee jaar samen met adverteerders die gebruik willen maken van de mogelijkheden die breedband-internet biedt. Wij zijn dan ook zeer enthousiast dat Unilever Nederland en BOL.COM zich hebben aangesloten bij dit initiatief voor de Nederlandse markt. Een onderzoek uit 1998 naar de effecten van breedband-adverteren, uitgevoerd door onderzoeksbureau IPSOS-ASI Interactive, heeft uitgewezen dat rich media advertising leidt tot significant hogere naamsbekendheid, effectievere branding, langere contacttijden met het merk en lagere cost-per-branding (CPB).

@Home, Unilever Nederland en BOL.COM hebben hun samenwerking aangekondigd tijdens
@d Tech Europe, de toonaangevende beurs voor Internet- marketing, -advertising en commerce in de RAI in Amsterdam.

Unilever Nederland B.V.
Unilever Nederland B.V. is een dochter van Unilever N.V. Zij is op haar beurt het moederbedrijf van een achttal Nederlandse werkmaatschappijen, waar circa 6400 mensen werkzaam zijn. Evenals in andere landen is er in Nederland een nationale directie, die verantwoordelijk is voor het sociaal, fiscaal en financieel beleid en voor contacten met overheid, consumentenorganisaties en maatschappelijke groeperingen.

Unilever Nederland realiseert ruim 80% van haar omzet door verkoop van consumentenartikelen. De werkmaatschappijen hebben alle een eigen naam en da armee een eigen identiteit ten opzichte van consumenten, afnemers, medewerkers en hun omgeving. De maatschappijen gericht op de consumentenmarkt verkopen hun producten onder bekende merknamen. Zij hebben een relatief sterke bezetting op het gebied van marketing en verkoop, ondersteund door afdelingen voor marktonderzoek en reclame. Er vindt voortdurend productvernieuwing plaats. Daartoe wordt nauw samengewerkt met specialisten in de verschillende Business Groups en met de centrale researchlaboratoria.

De op industrikle afzet gerichte bedrijven zijn eveneens sterk klantgericht. Veelal worden de producten in overleg met de industrikle afnemers ontwikkeld.

Bertelsman AG
Bertelsmann AG is met DM 28 miljard omzet het op twee na grootste mediaconcern ter wereld. Naast BOL Netherlands zijn er BOL-winkels in Groot-Brittannik, Duitsland en Frankrijk.
Bertelsmann bestaat 164 jaar en is in handen van twee beheersstichtingen en van de oprichters, de familie Mohn. Bertelsmann, dat ernaar streeft het meest internationale mediabedrijf ter wereld te zijn, is groot geworden als uitgever van boeken, kranten en tijdschriften en richt zich steeds meer op muziek-, televisie-, on line-, film- en radio-activiteiten. In totaal heeft Bertelsmann meer dan 60.000 mensen in dienst in 50 landen.

@Home Nederland
De @Home-ervaring levert internet zoals internet bedoeld is. Abonnees van @Home ervaren snelle, betrouwbare, efficiknte, 'always on' diensten tegen een vaste prijs per maand, zonder telefoonkosten. Met een verrassend aanbod van interessante content zoals nieuws, sport, economie, games en nog veel meer. Content die is ontwikkeld door @Homes eigen redactieteam of samen met toonaangevende content-leveranciers. Al deze diensten zijn toegankelijk via een unieke breedband portal die exclusief beschikbaar is voor @Home-abonnees. De @Home-internetdienst biedt ook extra faciliteiten, zoals drie mailboxen en drie keer 5 MB Webspace, voor een eigen homepage.

@Home Nederland biedt breedband-internet aan consumenten die maximaal gebruik willen maken van de mogelijkheden die het internet biedt. Ze doet dat samen met content providers die internetgebruikers op een volledig nieuwe manier willen bereiken. En met kabelexploitanten die hun abonnees nieuwe diensten kunnen bieden tegen lage investeringen.

@Home Benelux is gevestigd in Amsterdam en distribueert zeer snelle en eenvoudig toegankelijke internetdiensten, gebruikmakend van haar eigen infrastructuur en de glasvezel- en coax-infrastructuur van kabelexploitanten. Door het gebruik van deze infrastructuren en het unieke netwerkmanagement van @Home ervaren abonnees aanzienlijk meer snelheid dan bij de conventionele internetdiensten. Doordat de verbinding met @Home always on is, wordt een unieke multimedia-applicatie aangeboden, die alle bestaande web-ervaringen overstijgt.

In @Home Benelux BV participeren Excite@Home uit de Verenigde Staten, Intel Corporation, EDON N.V. en Palet Kabelcom B.V. @Home Benelux BV heeft op dit moment distributieovereenkomsten met CasTel en Palet Kabelcom (en binnenkort met NV Nutsbedrijven Maastricht), en bereikt daarmee ruim 1,4 miljoen huishoudens in Nederland. Bij @Home Benelux BV in Amsterdam werken circa 80 mensen. Meer informatie is verkrijgbaar op de @Home Nederland web-site: www.home.nl

Voor meer informatie:
@Home Benelux BV Lammers van Toorenburg PR Nils Kijkuit Charly Lammers van Toorenburg of Klaas Doornbos
Marketing & Sales Director telefoon: 030 - 65 650 70 telefoon: 020 - 88 555 88 e-mail: (charly@lvtpr.nl) of (klaas@lvtpr.nl)
e-mail: (nkijkuit@corp.nl.home.com)

)1999 @Home Benelux BV. @Home, Excite@Home Network, @Work, @Home Nederland en @Home Benelux en het @-ball-logo zijn geregistreerde handelsmerken van At Home Corporation. Alle andere product- en merknamen zijn handelsmerken van de respectievelijke eigenaren.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie