Nortel Networks sluit overeenkomst met HP

Datum nieuwsfeit: 01-06-1999
PERSBERICHT
Nortel Networks sluit overeenkomst met HP voor wereldwijde verkoop en ondersteuning van Nortel-producten

SANTA CLARA, Californie - 1 juni 1999 - Nortel Networks heeft een uitgebreide overeenkomst met Hewlett-Packard gesloten die er toe leidt dat de twee bedrijven gezamenlijk geavanceerde netwerk-diensten gaan aanbieden, waaronder consultancy, design, ondersteuning en de verkoop van Nortel Networks-oplossingen. Deze overeenkomst versterkt de Unified Networks-strategie van Nortel Networks. Door middel van deze strategie wil Nortel haar klanten met geavanceerde producten en diensten helpen om de hedendaagse gescheiden spraak- en datanetwerken te integreren tot een moderne netwerk-infrastructuur.

Dankzij de overeenkomst zijn HP en Nortel in staat om gezamenlijk robuuste IT-infrastructuren te bouwen die tegemoet komen aan het groeiende belang van e-services. Bovendien beschikken de twee bedrijven samen over een volledig end-to-end-portfolio voor de complete netwerk-lifecycle. Nortel levert de diensten onder meer als onderdeel van het Nortel Networks Global Solutions Partner Program, het uitgebreide Business Partner-programma voor geselecteerde partners. Als onderdeel van het Nortel Networks Global Solutions Partner Program zal HP data-networking producten van Nortel Networks wereldwijd verkopen aan grote organisaties. Nortel Networks biedt daarbij klanten extra ondersteuning door HP's geavanceerde portfolio van toonaangevende netwerkservices, ondersteuning en financiele diensten aan te vullen. HP heeft belangrijk geinvesteerd in training en certificering, waardoor het bedrijf nu volledig voldoet aan de Premier Service Partner-eisen. Inmiddels biedt het bedrijf van alle Global Solutions Partners van Nortel Networks het meest uitgebreide portfolio aan services en support.
"Dankzij de overeenkomst met HP kan Nortel Networks haar klanten toegang bieden tot een van de beste bedrijven ter wereld op het gebied van IT-services", aldus Dave House, president van

Nortel Networks. "Samen zijn we in staat krachtige producten en diensten te leveren aan organisaties die streven naar integratie van spraak-, video- en datafuncties over hun wereldwijde netwerken."
HP gaat wereldwijd complete netwerk-lifecycle en support-diensten voor oplossingen van Nortel Networks bieden aan eigen klanten en aan klanten van Nortel Networks. Deze diensten houden onder meer het volgende in:
* Consulting - zoals het afstemmen van IT op de bedrijfsprocessen, de architectuur van IT-oplossingen en het inzetten van Internet
* Design - zoals logisch en fysiek ontwerp, keuze van producten en migratie-planning

* Implementation - waaronder projectmanagement, fasering en integratie, installatie en verificatie

* Support - proactieve en reactieve ondersteuning na de installatie, monitoring van netwerken, fout-isolatie en netwerkbeheer
* Financiering - financieringsmogelijkheden van netwerkoplossingen

"In toenemende mate vragen klanten ons voor totale bedrijfskritische oplossingen, inclusief goed beveiligde netwerken die op elk moment vanaf elke werkplek spraak, video en data kunnen transporteren", aldus Tom Ashburn, senior vice-president en general manager van HP's Customer Service and Support Group. "Nortel Networks' excellente netwerkproducten en
-technologieen geven gecombineerd met HP's toonaangevende netwerk-consultancy, implementatie, support-capaciteiten en financieringsmogelijkheden onze klanten de keuzes die tegemoet komen aan hun behoeften aan bedrijfskritische oplossingen. Samen kunnen HP en Nortel Networks een nieuw niveau van end-to-end-oplossingen ontwerpen, uitvoeren en ondersteunen, waarop organisaties op elk moment van iedere dag kunnen vertrouwen."

Het nieuwe Global Solutions Partner-programma is Nortel Networks' meest uitgebreide business partner-kwalificatie en is dan ook beperkt tot een selecte groep organisaties. Het programma streeft naar hechte, geintegreerde samenwerking die moet leiden tot wederzijds succes in de vorm van betere verkoopmogelijkheden, toegang tot nieuwe markten, grotere bekendheid en hogere omzetten. Om toegelaten te worden tot dit programma dienen partners te voldoen aan strenge eisen ten aanzien van de financiele positie, de geografische aanwezigheid, aantoonbare vakkennis en competentie, en de rapportage.
Over Nortel Networks
Nortel Networks werkt nauw samen met klanten over de gehele wereld om voor telefonie en IP geoptimaliseerde netwerken te ontwerpen, te bouwen en in gebruik te stellen. Tot de klanten van Nortel Networks behoren prive- en beursgenoteerde ondernemingen, instellingen, Internet Service Providers, telefoonmaatschappijen, (kabel)netwerkexploitanten en openbare nutsbedrijven.

De gewone aandelen van Nortel Networks worden verhandeld op de beurzen van New York, Toronto, Montreal, Vancouver en Londen. Nortel Networks had in 1998 een omzet van US$17,6 miljard; het aantal werknemers bedraagt wereldwijd ongeveer 75.000.

Voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Nortel Networks Benelux
Tom Pappas