Branchegerichte Business Intelligence oplossingen Sybase

Datum nieuwsfeit: 02-06-1999

Nieuwe branchegerichte Business Intelligence oplossingen van Sybase

Database-onafhankelijke Industry Warehouse Studio's perfectioneren de Decision Support nu ook bij banken en verzekeringsmaatschappijen, telecombedrijven en de gezondheidszorg

Maarssen, 2 juni 1999 - Sybase heeft vier nieuwe zogenoemde Industry Warehouse Studio's geïntroduceerd. De mogelijkheden van deze database-onafhankelijke systemen voor Business Intelligence richten zich speciaal op Decision Support binnen verzekeringsbedrijven, de gezondheidszorg, telecommunicatiebedrijven en het bankbedrijf. Soortgelijke Warehouse Studio's zijn er al langer voor credit card organisaties, levensverzekeraars, nutsbedrijven en detailhandelsketens.

Datawarehouses zijn vooral van belang voor het beheersen van bedrijfsrisico's, het verrichten van trend-analyses, het verkorten van de 'time-to-market' van nieuwe producten en diensten en het optimaliseren van de 'return on investment'.

De Industry Warehouse Studio's van Sybase onderscheiden zich daarbij door een standaard framework te bieden waarmee een op maat gesneden, verantwoorde datawarehouse-oplossing kan worden gerealiseerd.

Iedere Industry Warehouse Studio omvat een groot aantal toepassingen, een basisstructuur waarmee de Studio's op specifieke situaties kunnen worden toegesneden en uitgebreide faciliteiten voor het ontwerpen, realiseren en onderhouden van de datawarehouse met meta-informatie. Deze meta-informatie wordt automatisch betrokken vanuit de SQL-databases waarvan de organisatie bij de dagelijkse activiteiten gebruik maakt. Het kan daarbij gaan om uniforme databases maar ook om verschillend gestructureerde databases van uiteenlopende fabrikanten, zoals IBM, Informix, Microsoft, Oracle en Sybase.

Elke Warehouse Studio beschikt standaard over een 'blauwdruk' van de 'best business practices' in het betrokken marktsegment. Daarnaast beschikken ze over een omvangrijke set gerichte, vooraf gedefinieerde queries en rapportgenerators voor alfanumerieke en grafische presentaties.

De instrumenten Eén Warehouse Studio omvat drie standaard-applicaties - Campaign Analysis, Customer Profile Analysis en Sales Analysis - die voor alle marktsegmenten van belang zijn. De applicatie Business Performance Analysis geeft het systeem zijn speciale, branchegerichte karakter. Business Performance Analysis fungeert als 'engine' voor de totale toepassing. De module maakt gebruik van marktspecifieke gegevens die al op transactieniveau in de organisatie aanwezig zijn. Daaruit worden analytische rapporten gedestilleerd met 'up-to-the-second' actuele marketing- en verkoopinformatie.

Campaign Analysis levert informatie waarmee de doelmarkten inzichtelijk worden gemaakt en beter begrip wordt verkregen over het totale marketingproces, de markten en bijvoorbeeld de te verwachten reactie van de markt op bepaalde marketingacties.

Met Customer Profile Analysis kunnen doelgroepen worden gesegmenteerd, waarbij gebruik wordt gemaakt van demografische, psychografische en geografische analysegegevens van de complete markt, van gesegmenteerde groepen of zelfs van individuele prospects en klanten.

De module Sales Analysis analyseert de verkoopresultaten vanuit een groot aantal verschillende invalshoeken, zoals per verkoopkanaal, naar producten en productgroepen en naar regio. Deze analyse levert een duidelijk beeld van de trends en patronen die zich in de verkoopresultaten kunnen voordoen.

Sybase Sybase Inc. (Nasdaq: SYBS) behoort tot de tien grootste onafhankelijke software-leveranciers ter wereld en heeft zijn hoofdkantoor in Emeryville (Californë, VS). Het bedrijf biedt 'end-to-end' oplossingen aan voor het realiseren en gebruiken van geïntegreerde, bedrijfsomvattende informatiesystemen. Daarbij staan innovatieve toepassingen voor mobiele gebruikers, datawarehouses en het gebruik van Internet en intranetten centraal. De klantenkring van Sybase omvat toonaangevende, internationale bedrijven uit marktsectoren zoals de financiële wereld, de telecommunicatie-industrie, de (semi-)overheid, de gezondheidszorg, uitgeverijen en entertainment. Meer informatie over Sybase is te vinden op Internetpagina's: www.sybase.com en www.sybase.nl

Voor meer informatie: Sybase Nederland B.V., Jeannette Bakker, marketing manager, telefoon: 0346 558409

of Presscom PR & Marketing B.V., telefoon 030-6051415, e-mail: (L.T.vrugt@inter.NL.net)