Wethouder Lisse onthult kunstwerk van Blok en Lugthart

Datum nieuwsfeit: 02-06-1999

Onthulling Kunstwerk Meerzicht

Op woensdag 2 juni a.s. wordt om 16.00 uur in de wijk Meerzicht een kunstwerk onthuld. Het kunstwerk wordt geplaatst op het gazon in de Van Speykstraat tegenover de De Ruijterstraat. De officiële handeling zal worden verricht door de heer J.J. Schuijt, wethouder van onder andere kunst- en culturele zaken. Omwonenden en andere belangstellenden zijn van harte welkom de onthulling bij te wonen.

Het kunstwerk is van het kunstenaarsduo Maree Blok en Bas Lugthart uit Onderdendam. Het ontwerp heeft de naam "De ontmoeting" gekregen. Dit ontwerp bestaat uit twee grote spiegelbeeldige liggende mensfiguren, gemaakt van roestvaststaal, die ongeveer 40 cm boven het grondoppervlak "zweven". In het midden van de figuren is een opening uitgespaard waardoor een boom groeit.

De totale kosten voor het kunstwerk bedragen fl 75.000,--. De provincie heeft een subsidie van fl 24.000,-- toegekend.