Intentieverklaring ARTU Biologicals en Fisher Farma

Datum nieuwsfeit: 02-06-1999

ARTU Biologicals N.V. en Fisher Farma B.V. tekenen intentieverklaring

In aansluiting op eerdere persberichten delen ondergetekenden thans mede dat per heden een intentieverklaring is getekend waarbij op hoofdlijnen overeenstemming is bereikt over een samenvoeging van de activiteiten van ARTU Biologicals en Fisher Farma. De transactie zal worden geëffectueerd door de verwerving door ARTU Biologicals van alle uitstaande aandelen Fisher Farma. Betaling zal geschieden door middel van uitgifte van nieuwe aandelen ARTU Biologicals aan de huidige aandeelhouders van Fisher Farma.

Indien de transactie zal worden geëffectueerd zal ARTU Biologicals ruim 25 miljoen nieuwe aandelen uitgeven. Het huidige aantal uitstaande aandelen bedraagt ruim 2,8 miljoen. De nieuw uit te geven aandelen zullen gerechtigd zijn tot het dividend over het boekjaar 1999/2000 en volgende boekjaren.

De transactie zal voor ARTU Biologicals leiden tot een aanzienlijke versterking van haar financiële positie en een sterke verbetering van haar marketing- en verkoopapparaat. Dit zal de vennootschap de mogelijkheid bieden om met name haar diagnostische en therapeutische allergeenpro ducten sterker te positioneren. Hierbij kan worden voortgebouwd op de investeringen welke ARTU Biologicals in R&D en state-of-the-art productiefaciliteiten in de afgelopen jaren heeft gepleegd.

Fisher Farma is opgericht in 1992 en heeft zich sindsdien ontwikkeld tot een van de snelst groeiende farmaceutische handelsbedrijven in Nederland. In het boekjaar 1998 realiseerde Fisher Farma een nettowinst van SYMBOL¦Times New Roman 3,0
miljoen bij een omzet van SYMBOL¦Times New Roman 76,3 miljoen. Via de voorgenomen transactie verkrijgt Fisher Farma toegang tot de kennis en productiefaciliteiten van ARTU Biologicals. Verder biedt de beursnotering via ARTU Biologicals de mogelijkheid om toekomstige expansie van de gecombineerde activiteiten te financieren door een beroep op de kapitaalmarkt.

De directie verwacht dat de voorgenomen transactie en de combinatie van de activiteiten een positief effect zullen hebben op de toekomstige ontwikkeling van de winst per aandeel van
ARTU Biologicals.

De directie zal bestaan uit de heren C.L. Bergman en Dr F.F. Roossien, thans de directie van ARTU Biologicals, en de heren Drs T.J.A. Visser en P.C. Visser, thans de directie van Fisher Farma. Het ligt in het voornemen de heer T.J.A. Visser te benoemen tot voorzitter van de directie.

Indien een nader uit te voeren boekenonderzoek geen belemmeringen oplevert, zal de voorgenomen transactie in een vergadering aan de huidige aandeelhouders van ARTU Biologicals worden voorgelegd. Deze zal naar verwachting in de tweede helft van 1999 plaatsvinden. Alsdan zal, voorafgaand aan de vergadering van aandeelhouders, een prospectus worden gepubliceerd waarin de transactie nader wordt toegelicht.

Lelystad, 2 juni 1999

ARTU Biologicals N.V. Fisher Farma B.V.
C.L. Bergman Drs T.J.A. Visser
Dr F.F. Roossien P.C. Visser

Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met de directie van ARTU Biologicals (telefoonnummer: 0320-267900).