Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 03-06-1999

Donderdag 3 Juni

AUTO TE WATER ('s-Hertogenbosch)

Woensdagnamiddag raakte er een bestelauto te water langs de Buitendijk in 's-Hertogenbosch. De bestuurster, een 29-jarige vrouw uit Beneden-Leeuwen kon tijdig uit het voertuig springen. Zij verklaarde dat de auto plotseling geen rem meer had en vervolgens het water van De Dieze inreed. Brandweerlieden hebben samen met een bergingsbedrijf het voertuig geborgen.

AANRIJDING MET LETSEL ('s-Hertogenbosch)

Een 28-jarige automobiliste uit Amsterdam raakte woensdagmiddag zodanig gewond dat zij voor onderzoek moest worden overgebracht naar het ziekenhuis. Zij reed over de Zandzuigerstraat in 's-Hertogenbosch en wilde daar een andere personenauto, bestuurd door een 38-jarige inwoner van Malden inhalen. Tijdens het inhalen zag de vrouw dat er op de linkerrijbaan een file stond en botste vervolgens tegen de achterzijde van de auto van de Maldenaar.

GEEN BESTE VERJAARDAG ('s-Hertogenbosch)

Woensdagavond, de dag waarop hij 48 jaar werd, kwam een Bosschenaar duur te staan. Een politiesurveillance zag de man over de Prins Bernhardstraat in zijn woonplaats rijden en zag dat er een achterlicht van de auto kapot was. Toen de bestuurder een stopteken werd gegeven bleken bovendien de remlichten niet functioneerden. Bij nader onderzoek bleek de auto niet verzekerd en niet gekeurd te zijn. De bestuurder had ook nog eens te veel alcohol gedronken. Ondanks zijn verjaardag kreeg de man een fikse bekeuring.

INBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is er ingebroken in een bedrijfspand aan de Graaf van Solmsweg in 's-Hertogenbosch. Er bleken twee ruiten te zijn vernield. De inbrekers zijn in het pand geweest en hebben enkele kantoorruimtes doorzocht. Het is nog niet bekend of er iets door de inbrekers is meegenomen.

ONTERECHTE AANHOUDINGEN ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht zijn door de politie drie Bosschenaren(24,22 en 22 jaar) aangehouden op verdenking van diefstal cq. verduistering van een personenauto. De aanhoudingen bleken na onderzoek onterecht waarna de Bosschenaren weer zijn heengezonden. De politie zag op de Copernicuslaan een Volkswagen personenauto geparkeerd staan. De auto stond vanaf 1 juni jl. als gestolen gesignaleerd. Nadat de agenten de auto meer dan een uur lang in observatie hadden gehouden stapten er drie mannen in en reden weg. Daarop werd tot aanhouding overgegaan. De aangehouden mannen verklaarden dat zij de auto met toestemming van de eigenaar in gebruik hadden. Dit kon nog diezelfde nacht bij de eigenaar worden geverifieerd. Hij verklaarde de auto zelf terug gevonden te hebben maar had de politie daarvan niet in kennis gesteld.

AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Vanaf het Wilhelminaplein in 's-Hertogenbosch is woensdag een personenauto van het Ford, type Fiesta gestolen. De eigenaar hoeft de auto niet lang te missen, want deze is afgelopen nacht aangetroffen in Bergen op Zoom. Twee inzittenden zijn aldaar aangehouden.

AUTODIEFSTALLEN (Rosmalen-Hintham)

Vanaf de Sperwerborch in Rosmalen is vermoedelijk afgelopen nacht een witte personenauto van het merk Hyundai, type Pony en voorzien van het kenteken ZK-58-KT gestolen. Vanaf de Beatrixstraat in Hintham verdween afgelopen nacht een blauwe Mercedes 190D voorzien van het kenteken FL-HJ-41.

MISHANDELING EN OPENBARE DRONKENSCHAP ('s-Hertogenbosch)

Een 46-jarige vrouw uit 's-Hertogenbosch is woensdagavond aangehouden wegens mishandeling en openbare dronkenschap. De vrouw had kort voor de aanhouding twee buurmeisjes van 14 en 15 jaar in het gezicht geslagen. Zij had aan de woning van haar buren in de wijk De Donk aangebeld. Toen de deur geopend werd sloeg zij een buurmeisje. Zij liep daarna door het huis naar de achtertuin en sloeg daar ook het andere buurmeisje. De gewaarschuwde politie trof de vrouw in de wijk aan terwijl zij behoorlijk onder invloed van alcohol verkeerde. Zij is aangehouden, ingesloten en vanmorgen na ontnuchtering en verhoor weer in vrijheid gesteld.

AUTODIEVEN IN DE KRAAG GEPAKT ('s-Hertogenbosch)

Kort nadat de eigenaresse van een personenauto van het merk Fiat telefonisch bij de politie had gemeld dat haar auto uit de Kelvinstraat in 's-Hertogenbosch door twee personen was weggenomen, kon de politie haar de auto weer terugbezorgen. De gestolen Fiat werd met daarin twee jongens uit 's-Hertogenbosch, 15 en 17 jaar, rijdend aangetroffen op Treurenburg. Na een korte achtervolging kon de auto op de Empelsedijk worden klem gereden en de inzittenden worden aangehouden. Bij fouillering van de 15-jarige verdachte werden in zijn kleding enkele 9 mm patronen aangetroffen. Beiden zijn ingesloten voor nader onderzoek.