Sterke deelname Nijmegen Dressuur Festival

Bron: Nijmegen Dressuur Festival, Nijmegen

Onderwerp: Dressuurwedstrijd, 4-6 juni 1999

STERKE DEELNAME NIJMEGEN DRESSUUR FESTIVAL

Op het vierde Nijmegen Dressuur Festival (4-6 juni, Park Brakkenstein) zal naar verwachting de complete dressuurtop van Nederland aanwezig zijn. Er worden selectiewedstrijden gehouden voor pony-ruiters en er is een kwalificatie voor de AMEV-HIPPO-cup. Kampioenschappen van de Nederlandse Vereniging voor Dressuurruiters worden uitgeschreven voor combinaties in de klasse ZZ-licht, ZZ-zwaar en Lichte Tour. Nationale kampioenschappen worden verreden door Junioren, Young Riders en Senioren (Zware Tour). Alhoewel het voor iedereen spannend zal zijn, is de grootste aandacht uiteraard gericht op de titelstrijd voor senioren, mede doordat Nijmegen de enige selectiewedstrijd voor het Europees kamptioenschap is, wat een maand in Arnhem plaats vindt. Het NK weegt zeer zwaar bij de keuze van de nieuwe team-leden.

Voor meer informatie: