Sun stimuleert ontwikkelingen in supercomputing

Datum nieuwsfeit: 04-06-1999

Sun stimuleert ontwikkelingen in supercomputing

Sun Microsystems Inc. gaat de Sun high-perfomance computing (HPC) Cluster Tools software aan het eind van dit jaar via het Internet beschikbaar stellen in het kader van het recentelijk geïntroduceerde Sun Community Source Licensing (SCSL) model.

Met het kosteloos beschikbaar stellen van deze tools is Sun de eerste aanbieder van HPC-systemen, die publiekelijk toegang verschaft tot haar belangrijkste HPC softwareontwikkelingstools. Het bedrijf is ervan overtuigd dat zij hiermee een aanzet geeft tot innovatie en ontwikkeling van HPC softwareapplicaties. Deze stap ligt in de lijn met de toewijding van Sun aan collaborative computing en de supercomputing industrie - dezelfde groep die zich jaren geleden bezig hield met de ontwikkeling van het Internet.

Met behulp van de Sun HPC Cluster Tools software kunnen ontwikkelaars rekenintensieve supercomputing applicaties creëren, zoals die wereldwijd gebruikt worden in onderzoekslaboratoria, overheidsinstellingen, universiteiten en bedrijven. Deze tools maken de ontwikkeling van schaalbare, high-performance applicaties op Sun platforms mogelijk. Meer informatie over dit onderwerp kunt u vinden op www.sun.com/hcp/communitysource.

copyright © 1999 sun microsystems nederland bv, amersfoort. alle rechten voorbehouden.