Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 04-06-1999

Vrijdag 4 Juni

WINKELDIEVEN AANGEHOUDEN

De politie heeft donderdagmiddag op de St.Jansstraat in Uden een auto staandegehouden met daarin twee mannen die even te voren in een aantal winkels in Uden voor circa duizend gulden goederen hadden gestolen. Het ging onder meer om 2 strijkijzers, 3 automatische tandeborstels, 3 huisalarmsets en 2 dozen Lego. Ook lagen er 5 tuinscharen in de auto die een dag eerder in Nijmeegs tuincentrum waren gestolen. Ook trof de politie in de auto een geprepareerde boodschappentas en inbraakgereedschap aan. De mannen, een 29-jarige en een 24-jarige man uit Nijmegen, werden ingesloten

GROTE ALCOHOLCONTROLE

In Uden, Veghel en Mariaheide heeft de politie donderdagavond en -nacht uitgebreide alcoholcontroles gehouden. Er werden 634 blaastesten afgenomen. In Uden kregen twee mensen een transactie van 390 gulden aangeboden en 1 persoon kreeg proces-verbaal wegens rijden zonder geldig rijbewijs. In Mariaheide werd 1 persoon, een 25-jarige Veghelaar, op zijn fiets aangeh ouden wegens rijden onder invloed. De man werd wegens openbare dronkenschap ter ontnuchtering ingesloten. In Veghel kregen drie mensen een transactie van 390 gulden aangeboden, 1 persoon kreeg een proces-verbaal en 1 man kon geen geldig rijbewijs tonen. Later vannacht heeft de politie nog een 25-jarige Udenaar aangehouden wegens rijden onder invloed. De man reed slingerend en met hoge snelheid en een kapotte uitlaat door het centrum. Toen de surveillance de achtervolging inzette, doofde de man de verlichting en reed tenslotte een terrein aan de mr. Van Coothstraat in, waarop hij uitstapte en in de armen van de inmiddels ook uitgestapte agenten liep. Er ontstond een korte worsteling, waarop de man geboeid werd afgevoerd naar het bureau.

INBRAAK IN AUTO

Vannacht is in twee auto's aan de Germenzeel in Uden ingebroken. Uit één auto verdween een cd-speler, 25 cd's en de complete speakerset. Uit de andere auto verdween een autoradio.

ZAKKENROLLERIJ

Vanaf 23 april werden er in het centrum van Veghel al 11 personen slachtoffer van een zakkenroller. Deze feiten vonden plaats in diverse winkels, waaronder supermarkten en ook op de weekmarkt. Met name vrouwen met tasjes(met druksluiting) werden het slachtoffer. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

INBRAAK WONING

In een woning aan de Kastanjeweg in Uden is gisterenavond ingebroken. De voordeur werd geforceerd. De hele woning werd doorzocht, er wordt een horloge vermist.

INBRAAK BEDRIJF

In de sportkantine aan de Artillerieweg in Uden is donderdagmiddag ingebroken. Er was een rolluik geforceerd. Er worden geen goederen vermist. Bij een bedrijf aan de Brouwersstraat in Uden is gisterenavond een ruit vernield. Uit een ladekast werd een klein geldbedrag weggenomen.