Microsoft introduceert BackOffice Small Business Server 4.5

Datum nieuwsfeit: 04-06-1999
Microsoft introduceert BackOffice Small Business Server 4.5

Nieuwste versie biedt Microsoft resellers en hun klanten POP3-gateway en andere innovatieve functies

Schiphol-Rijk/Brussel, 4 juni 1999 - Microsoft BackOffice Small Business Server 4.5, de nieuwste versie van deze complete infrastructuuroplossing voor kleine organisaties, is beschikbaar. Deze nieuwe versie beschikt over een complete reeks hulpmiddelen die Solution Providers voorzien van meer flexibiliteit en die controle bieden over de installatie, het netwerkbeheer en Internet-connectiviteit.

"Ruim 150.000 Solution Providers over de hele wereld hebben deelgenomen aan het bèta-testprogramma van deze versie," stelt Fred Verboon, Product Manager voor BackOffice Small Business Server bij Microsoft Benelux. "Dankzij hun feedback, zijn we ervan overtuigd dat Small Business Server 4.5 voorziet in al hun zakelijke behoeften."

Nieuwe POP3-gateway biedt voordelige e-mail faciliteiten BackOffice Small Business Server 4.5 zal worden voorzien van een Microsoft Exchange Connector voor POP3-postbussen, waarmee gebruikers via Microsoft Exchange e-mail berichten kunnen downloaden van een postbus bij een Internet Service Provider (ISP). Hiermee krijgen kleine organisaties de beschikking over alle voordelen die Exchange Server biedt op het gebied van onderlinge samenwerking en communicatie, terwijl gebruik wordt gemaakt van een voordelig inbel-abonnement bij een ISP. Deze technologie zal aan het einde van het derde kwartaal gratis beschikbaar worden gesteld op de Microsoft website.

Evaluatiekit
Om Solution Providers in staat te stellen Small Business Server 4.5 uitgebreid te evalueren, heeft Microsoft een Guided Tour-kit samengesteld, die een volledig functionele evaluatieversie van Small Business Server 4.5 bevat, alsmede technische informatie en online cursusmateriaal. Deze kit kan besteld worden via de Microsoft Direct Access website: .

Licentiemogelijkheden
De Engelstalige versie van BackOffice Small Business Server 4.5 is per direct leverbaar. De Nederlands- en Franstalige versies zullen in de loop van juli beschikbaar komen.

De basis versie wordt uitgeleverd met vijf clients. Additionele Small Business Server clients zijn beschikbaar in 5- en 20-client packs.. Later dit jaar zal er tevens een versie van Small Business Server 4.5 met vijf licenties voor Microsoft Office 2000 Professional beschikbaar komen.

Geregistreerde gebruikers van Backoffice Small Business Server 4.0 kunnen een gratis upgrade naar versie 4.5 aanvragen, via de volgende Small Business Server websites:
Nederlandstalig:
www.microsoft.com/benelux/backoffice/nld/smallbserver.htm Franstalig:
www.microsoft.com/benelux/backoffice/frb/smallbserver.htm

Microsoft BackOffice Small Business Server
Microsoft BackOffice Small Business Server is speciaal ontwikkeld voor ondernemingen met maximaal 50 pc's. Het bevat verschillende serverapplicaties waarmee ondernemingen informatie en gegevens kunnen beheren en uitwisselen.. Tevens biedt het eenvoudige toegang vanaf het netwerk tot het Internet, faciliteiten voor communicatie met klanten en relaties alsmede de mogelijkheid om bedrijfskritische toepassingen te draaien. Enkele kenmerken van Small Business Server zijn:
* Visuele hulpmiddelen die de installatie en het beheer van netwerken vereenvoudigen;

* Voorzieningen voor het maken van backups;

* Een compleet berichtensysteem dat e-mailberichten en faxen organiseert, verzendt en ontvangt;

* Automatische verbinding met het Internet via een provider naar keuze;
* Beveiligde toegang tot Internet vanaf pc's die op de server zijn aangesloten.

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, server-applicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Aurelia C. van den Berg, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 32,
Microsoft N.V., Els Stevens, Press Relations, telefoon: +32 (0)2 - 730 39 14,
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.
Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft B.V. website op pagina www.microsoft.com/benelux/press/.

Microsoft en Backoffice zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.