'1001 Banendag' Innoflex

expostbus51

INNOVAM

'1001 Banendag' Mobiliteitsbranche

Meest intensieve voorjaar werving jongeren

'1001 Banendag' Innoflex

Op zaterdag 5 juni a.s. organiseert Innoflex een op vooral startende jongeren gerichte '1001-Banenmarkt' op de Regionale Praktijkcentra te Best, Dordrecht, Heerlen, Nieuwegein, Zaandam en Zwolle. Jongeren die dan net klaar zijn met hun examen kunnen zo snel hun licht opsteken over de baangarantie tijdens hun vervolgopleiding, tussentijds vakantiewerk of zelfs betaalde stages. Het vormt het sluitstuk van wellicht het meest intensieve wervingsvoorjaar om jongeren van vooral VBO en Mavo te confronteren met de vele mogelijkheden die de boeiende mobiliteitsbranche hen biedt.

De Banenmarkt, die gehouden wordt van 10.00 - 16.00 uur, voorziet in alles om snel in contact te komen met aanstormend talent: er zijn veel demonstraties van mensen uit het vak, er is voorlichting over het werken èn leren en er is een 'intake'-ruimte voor een persoonlijk gesprek. Ook ouders/begeleiders zijn van harte welkom.

Voor langdurig werklozen, gedeeltelijk arbeidsgeschikten, allochtonen en herintredende vrouwen worden de mogelijkheden van de weerwerkprojecten gepresenteerd. Dit zijn regionale projecten die samen met de bureaus voor de arbeidsvoorziening en uitkeringsinstanties al zo'n 6 jaar lang mensen herplaatst in de mobiliteitsbranche.

De mobiliteitsbranche telt op dit moment ca. 1.000 bij Innoflex aangemelde vacatures. Om deze te vervullen heeft Innoflex vanaf januari zeer intensief jongeren benaderd: deelname aan bijna 20 (!) grote beurzen (van PersonenautoRAI , Autovak en Ruim Baan beurzen tot binnenkort de Megafestatie), advertenties in beroepskeuzebladen en bladen voor afzwaaiende militairen, schoolklasbezoek op het Praktijkcentrum, voorlichtingsbijeenkomsten op scholen, voorlichting bij uitreiking diploma's en tenslotte de '1001 Banenmarkt' op de 6 regionale praktijkcentra. Middels 'driehoek-reclame' (om lantaarnpalen), TV (Heilige Koe, Gouden Koets), advertenties kranten en mailings decanen en docenten worden jongeren op de Banenmarkt geattendeerd. Bezoekers maken kans op het bijwonen van een Grand Prix F1.

In de verhoogde wervingsactiviteiten produceerde de Innovam-Groep onlangs ook nieuw voorlichtingsmateriaal, waaronder een CD-rom en een folder met alle beroepen en opleidingen in de mobiliteitsbranche voor jongeren èn een speciale voor de ouders.

De Innoflex-lokaties voor de '1001-Banenmarkt' zijn: . Regionaal Praktijkcentrum Best, De Dintel 15 Best . Regionaal Praktijkcentrum Dordrecht, Karel Lotsyweg 145 Dordrecht . Regionaal Praktijkcentrum Heerlen, In de Cramer 29 Heerlen . Regionaal Praktijkcentrum Nieuwegein, Structuurbaan 2 Nieuwegein . Regionaal Praktijkcentrum Zaandam, Pieter Ghijsenlaan 1 Zaandam . Regionaal Praktijkcentrum Zwolle, Schrevenweg 19 Zwolle

Voor een routebeschrijving of meer informatie kunnen geïnteresseerden contact opnemen met de Innoflex Helpdesk: 030 - 608 77 22.

Noot voor redacties