Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 06-06-1999

Zondag 6 Juni

WINKELDIEF BETRAPT

Zaterdagmiddag is in een winkel aan de Rechterstraat in Boxtel een winkeldief betrapt. De man probeerde een thermoclock te stelen, toen het alarm afging legde hij het ding snel terug. Op het bureau bleek dat de man, een 42-jarige Bosschenaar, nieuwe schoenen (met prijsstickers) aan had en twee pakken koffie bij zich had. Hij kon of wilde hier geen verklaring voor geven. De spullen werden in beslag genomen.

DIEFSTAL UIT BEDRIJF

Vrijdagmiddag is in een onbewaakt moment uit de kassalade van een café/zaal aan de Bosscheweg in Boxtel een bedrag van bijna 500 gulden gestolen.

SNELHEIDSCONTROLE, VUGHT

Bij een snelheidscontrole op de Bosscheweg in Vught zijn vrijdagavond tussen 19.25 en 20.15 uur 23 automobilisten bekeurd die te hard reden. Er passeerden 175 voertuigen de controlepost. De snelste reed 86 in plaats van 50 km/u.

REGIONALE ALCOHOLCONTROLE

De politie van het district Aa & Dommel heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag vijf automobilisten bekeurd, die onder invloed van alcohol achter het stuur zaten. Tijdens de controle, die plaats vond in het kader van een landelijke alcoholactie, zijn 226 blaastesten afgenomen. De controles vonden plaats op de Rijksweg A2 onder Liempde, de Hoogstraat in Berlicum en de Eerdsebaan in Schijndel.