Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 06-06-1999

Zondag 6 Juni

INBRAAK BEDRIJF

Van een brillenzaak aan de Hinthamerstraat is vannacht de etalageruit vernield. Uit de etalage zijn 6 zonnebrillen met een totale waarde van meer dan 1000 gulden weggenomen.

AUTODIEFSTAL

Vannacht is aan de Buitenpepersdreef een donkerblauwe Daewoo Matiz met het kenteken XX-XV-57 weggenomen. Vanochtend is deze auto in Vught vernield aangetroffen. Zaterdag is in de nacht van vrijdag op zaterdag vanaf het Burg. Van Houtplein in Vlijmen een grijze Opel Kadett gestolen met het kenteken TD-46-HB.

Vanaf de De Grootlaan in Vlijmen is vrijdagmiddag een blauwe Opel Kadett gestolen. Hierop zit het kenteken LX-86-GL.

INBRAAK WONING

In een woning aan de Van Ruusbroecstraat is zaterdagmiddag een videorecorder en een gouden broche gestolen. Het is onbekend hoe men is binnengekomen. Uit een woning aan de Fleringen verdween zaterdag een stereotoren en 60 Duitse marken na een inbraak. Zaterdagavond laat is er ingebroken in een woning aan de Van Rijckevorsel van Kessellaan. De bewoonster zat bij de bovenburen en hoorde bij thuiskomst gestommel. Kort daarop maakte een jongeman met een petje op zich over de schutting uit de voeten. De hele woning werd doorzocht, maar er wordt niets vermist. Zaterdagavond is uit ene berging van een huis aan de Leuvenstraat een hoeveel gereedschap weggenomen, alsmede enkele trappen.

MET BIERGLAS IN GEZICHT GESLAGEN

Vannacht is een 22-jarige Bosschenaar in een café aan de Kolperstraat met een bierglas in het gezicht geslagen. Met glas in het oog werd de man overgebracht naar het ziekenhuis. Even later kon de politie een 19-jarige man uit Velddriel als verdachte aanhouden. Deze werd ingesloten. Aanleiding voor de vechtpartij was een korte woordenwisseling aan de bar, waarbij ook geslagen werd.

VIER GEWONDEN BIJ AANRIJDING, VLIJMEN

Bij een verkeersongeval op de kruising van de Wethouder van Buulweg met de Vendreef en de Ruidigerdreef zijn vrijdagmiddag vier personen, waarvan twee uit Vlijmen, een uit 's-Hertogenbosch en een uit Vught gewond geraakt. Ze zijn allen voor onderzoek overgebracht naar het Groot Ziekengasthuis in 's-Hertogenbosch. Het ongeval gebeurde toen een 22 jarige automobilist uit 's-Hertogenbosch die op de Rudigerdreef reed, op de kruising vermoedelijk geen voorrang verleende aan een automobilist uit Vlijmen die over de Vendreef reed. Een van de voertuigen belandde tegen een lantaarnpaal die door de klap afbrak.

AUTODIEFSTALLEN, 'S-HERTOGENBOSCH

Vrijdagmiddag is vanaf de Bruistensingel een zwarte Volkswagen Golf gestolen. De auto is voorzien van het kenteken RR-26-VS. Vanaf de Hekellaan verdween vrijdag een zwarte Mercedes Benz personenauto. Hierop zit het kenteken ZS-88-GX.

REGIONALE ALCOHOLCONTROLE

De politie heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag zes automobilisten bekeurd die dronken achter het stuur van een auto zaten. Tijdens de controle, die plaats vond in het kader van een landelijke alcoholactie, moesten 55 automobilisten een blaasproef doen. De politie controleerde op wisselende plaatsen binnen het district.

AANGEHOUDEN MET DRUGS, 'S-HERTOGENBOSCH

De politie heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag omstreeks 02.00 uur op de Graafsebaan te Rosmalen een 27-jarige inwoner van Hoorn aangehouden. De man bleek bij controle in het bezit te zijn van enkele grammen drugs, vermoedelijk cocaïne. De pakketjes zijn inbeslag genomen terwijl de man voor verder onderzoek is ingesloten.

MAN IN BEZIT VAN VUURWAPEN AANGEHOUDEN, 'S-HERTOGENBOSCH

Een 26-jarige inwoner van Tilburg is door de Bossche politie ingesloten. De man was rond 03.00 uur door portiers van een horecagelegenheid aan de Graafsebaan in Rosmalen aangehouden omdat hij een vuurwapen bij zich droeg. Het vuurwapen bleek doorgeladen te zijn. Bij zijn aanhouding liep de man een gebroken arm op, waarvoor hij in een ziekenhuis moest worden behandeld. Hij is ingesloten.

VECHTPARTIJ, 'S-HERTOGENBOSCH

Terwijl de politie nog doende was met de afwikkeling van de aanhouding van de vuurwapendragende verdachte, brak op het parkeerterrein een massale vechtpartij uit. Bezoekers van de horecagelegenheid wilden enkele portiers daarvan te lijf gaan. Reeds ter plaatse aanwezige politieagenten wisten samen met ter assistentie gekomen collega's de vechtenden te scheiden. Door hun tussenkomst en met assistentie van een flinke regenbui kon erger worden voorkomen. De vechtpartij ontstond juist op het moment dat het merendeel van de vele honderden bezoekers naar huis wilden gaan. Wat de oorzaak van de vechtpartij is geweest is niet bekend.

STEEKPARTIJ

Aan de Voltastraat in Den Bosch is zaterdag rond 05.30 uur een 46-jarige man uit Gameren aangehouden. Hij wordt ervan verdacht even daarvoor een 52-jarige man uit Den Bosch neergestoken te hebben. Het slachtoffer is in het ziekenhuis opgenomen. Een mes van de verdachte is in beslag genomen. Hij heeft bekend de man te hebben gestoken. De verdachte is in verzekering gesteld. De oorzaak van de steekpartij is nog niet bekend.

MISHANDELING

Zaterdagochtend heeft een 23-jarige man uit Den Bosch aangifte gedaan van mishandeling. Donderdagochtend werd hij door een nog onbekende man in een winkel aan de Tinnegieterstraat in Den Bosch tegen zijn oog geslagen. De man was ontevreden over het feit dat zijn bestelde spullen nog niet aangekomen waren.

WINKELDIEF AANGEHOUDEN

In een winkel aan de Mgr. Van Roosmalenplein in Den Bosch is zaterdagmiddag een 50-jarige man uit Den Bosch aangehouden. Hij had uit de winkel twee flesjes bier en twee pakjes sate meegenomen met een totale waarde van ongeveer fl. 6,50 zonder daarvoor te betalen. De man kreeg een winkelverbod.

DIEFSTAL AUTO VERIJDELD

Surveillerende agenten hebben zaterdagochtend op de Citadellaan in Den Bosch de diefstal van een auto verijdeld. Zij zagen een man in een auto liggen en zagen dat het contactslot verbroken was. De man trachtte door de draadjes te verbinden de auto te starten. De 30-jarige verdachte (woonpl aats onbekend) is aangehouden.

AUTO GESTOLEN

Vanaf het Burgemeester van Houtplein in Vlijmen is in de nacht van vrijdag op zaterdag een grijze Opel Kadett met kenteken TD-46-HB gestolen. In dezelfde nacht is vanaf de Nieuwstraat in Den Bosch een groene Rover 420D met het kenteken TP-ZP-21 gestolen.