Jos Heijmans nieuwe voorzitter BSA

Datum nieuwsfeit: 06-06-1999
Business Software Alliance

Jos Heijmans nieuwe voorzitter BSA

Amsterdam, 6 juni 1999 - Vandaag heeft de Stichting Business Software Alliance Nederland (BSA) bekend gemaakt, dat met ingang van 1 juli 1999 Jos Heijmans is benoemd tot voorzitter. Heijmans is werkzaam als corporate sales manager bij Corel International te Hoofddorp, dat zich eerder dit jaar aansloot als lid van de BSA.

Jos Heijmans neemt de voorzittershamer over van Ilse Zethof-van Hoek, die bij haar vertrek bij Bentley Systems haar functie als voorzitter heeft neergelegd. Heijmans vormt samen met Henk Evertse van Adobe Systems, die de functie van secretaris vervult, en Phil van Tol van Microsoft als penningmeester, het bestuur van BSA in Nederland. "Ik besef heel goed dat er nog veel gedaan moet worden in de strijd tegen illegale software", zegt Jos Heijmans in een reactie op zijn nieuwe functie. "Gezien de laatste ontwikkelingen, heb ik er alle hoop op dat we op de goede weg zitten. Een voorbeeld hiervan is de toenemende aansprakelijkheid van Internet Service Providers, die na ontdekking illegaal materiaal van hun site dienen te verwijderen. Een van mijn doelstellingen voor het komende jaar als voorzitter, is de dalende tendens van de afgelopen jaren in het percentage illegale software voort te zetten".

Sinds 1988 vertegenwoordigt de Business Software Alliance (BSA) wereldwijd de toonaangevende softwareproducten naar zowel overheden als bedrijfsleven en consumenten. De BSA licht softwaregebruikers voor op het gebied van auteursrechten, zij streeft naar een publieke opinie die innovatie aanmoedigt en verkoopkansen bevordert en strijdt tegen illegale software. Wereldwijde leden van de BSA zijn Adobe Systems, Apple Computer, Attachmate, Autodesk, Bentley Systems, Compaq Computer, Corel Corporation, IBM, Intel, Intuit, Lotus Development, Microsoft, Network Associates, Novell, Sybase, Symantec en Visio Corp. Lokale leden in de Benelux zijn Davilex Software, AfAS Software, Pavell en Solid Data.

Voor verdere inlichtingen kijk ook naar de BSA websites: www.bsa.org en www.bsa.nl, neem contact op met de BSA helpdesk op 0800-8998566 of stuur een email naar (contact@bsa.nl).