CNV Beroepsgoederenvervoer controleert vakantiegeld

Informatie: VOOR DE PERS

CNV Beroepsgoederenvervoer is een vakgroep van de CNV BedrijvenBond

Maandag 7 juni 1999

CNV Beroepsgoederenvervoer controleert betaling vakantiegeld vrachtwagenchauffeurs

CNV Beroepsgoederenvervoer zal vanaf woensdag 9 tot en met vrijdag 11 juni in heel Nederland het vakantiegeld van vrachtwagenchauffeurs controleren. Volgens de bond is controle op de uitbetaling ervan nodig, omdat veel werkgevers te laat of te weinig betalen.

Teams van medewerkers en kaderleden zullen op die dagen grote(re) parkeerplaatsen bezoeken en vrachtwagenchauffeurs informatie aanbieden over hun cao. Zij worden dan ook in de gelegenheid gesteld om de uitbetaling van hun vakantiegeld te laten controleren. Volgens de cao moet dit in mei worden betaald, maar het komt op vrij grote schaal voor dat het vakantiegeld pas in juni of juli wordt betaald. Eerder, twee jaar geleden, constateerde CNV Beroepsgoederenvervoer tijdens een soortgelijke actie ook dat het vakantiegeld regelmatig verkeerd was berekend, waardoor chauffeurs minder kregen dan waar zij recht op hadden.

Nadere inlichtingen:

Wim Ramakers (coördinator CNV Beroepsgoederenvervoer) 030 - 6 348 348