Politiebericht Drenthe

Datum nieuwsfeit: 07-06-1999

bewoner aangehouden na uitslaande woningbrand
11:54 maandag 7 juni 1999

Bert Peters 0591-66 20 14 of 0653-23 80 59.

Hoogeveen, bewoner aangehouden na uitslaande woningbrand Gisteravond omstreeks 20.00 uur kwam een melding bij de MKD van een ontploffing gevolgd door woningbrand in een woning aan de Draco. In de omgeving van de voordeur woedde een hevige brand die hoge vlammen veroorzaakte. Nadat medewerkers van de brandweer de brand geblust hadden werd een onderzoek in de woning ingesteld. Op grond van dit onderzoek en naar aanleiding van een buurtonderzoek werd kort hierna bij de woning de 38-jarige hoofdbewoner aangehouden als verdacht van opzettelijke brandstichting. De verdachte ontkent de brandstichting. De woning liep zware brand, rook- en roetschade.op. De eigenaar van de woning, woningbouwvereniging Woonconcept, heeft de woning met schotten dicht getimmerd.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe