Politiebericht Drenthe

Dirk Neef, 06 - 51 55 79 50

Papenvoort

Oververmoeide automobiliste in sloot
Een 59 jr. vrouw uit Onstwedde kwam maandagmorgen op de Borgerderstraat in Papenvoort met haar auto in de sloot. In een bocht naar rechts reed de vrouw rechtdoor om in de sloot tot stilstand te komen. Volgens de vrouw was ze even weg geweest door oververmoeidheid. De auto moest worden afgesleept, de vrouw bleef ongedeerd.

Tynaarlo

Thermoskan oorzaak aanrijding
Doordat hij even de thermoskan wilde pakken die was gevallen en bij de pedalen van zijn vrachtauto lag, verloor een 29 jr. man uit 1e Exloermond maandagmorgen op de Meerweg in Tynaarlo de controle over zijn voertuig. Gelukkig stuurde hij de auto niet naar links maar naar rechts waardoor nu alleen maar een lantaarnpaal omver werd gereden.

Assen

Op de kruising van de Industrieweg met de Fokkerstraat in Assen botsten maandagmiddag twee personenautos op elkaar. Een 49 jr. vrouw uit Oosterwolde die als passagier in de auto van haar 31 jr. zoon uit Appelscha zat, raakte hierbij gewond. Doordat ze geen gordel droeg, sloeg ze met het hoofd tegen de voorruit. Ze werd per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De aanrijding ontstond doordat een 56 jr. man uit Assen met zijn auto geen voorrang verleende aan de man uit Appelscha.

Rolde

Bij een aanrijding tussen een bedrijfsauto en een fiets raakte maandagmorgen op de Stationsstraat in Rolde een 76 jr. vrouw uit Groningen gewond. Zij botste met haar fiets tegen de bedrijfsauto, bestuurd door een 21 jr. man uit Rolde. Deze wilde een inrit naar een bedrijf inrijden. De vrouw werd voor behandeling naar het ziekenhuis gebracht.

Wachtum

Een 22 jr. vrouw uit Beekbergen raakte maandagmorgen lichtgewond bij een aanrijding op de Rijksweg N-37 bij Wachtum. Ze botste met haar auto tegen een voor haar rijdende en afremmende vrachtauto, bestuurd door een 29 jr. man uit Gnarrenburg. De vrouw werd voor onderzoek naar het ziekenhuis gebracht.

Gieten

Fietsen van fietsdrager gestolen
In de nacht van zondag op maandag werden op de Oude Groningerweg in Gieten twee fietsen gestolen vanaf een fietsdrager achter op de auto van een 61 jr. inwoner van het Belgische Mol. Hoewel de fietsen zelf op slot stonden, was dit voor de dief of dieven geen belemmering ze van de fietsdrager te halen en mee te nemen. De waarde van de beide fietsen is ongeveer f. 2600,-

Roden

Gereedschap uit meerder bestelautos gestolen
In de nacht van zondag op maandag werd in Roden uit zeker vier bestelautos gereedschap gestolen. De bestelautos stonden geparkeerd aan de Ceintuurbaan West, de Heymanslaan, de De Haanstraat en de Bakkerstraat. In alle gevallen hadden de dief of dieven het voornamelijk voorzien op elektrisch gereedschap.

Zwartemeer

Inbraak
Bij een inbraak welke in de nacht van zondag op maandag werd gepleegd in een woning aan de Darg in Zwartemeer hebben inbrekers een fotocamera en wat geld buitgemaakt. Men kwam binnen door een deur te verbreken.

Roden

Dader mishandeling opgespoord
Vooral door de tips die binnenkwamen na publicaties in de plaatselijk bladen, heeft de politie in Roden een 18 jr. man uit Zevenhuizen kunnen aanhouden die heeft bekend dat hij in de nacht van 24 op 25 mei j.l. op de De Zulthe in Roden een 25 jr. man uit die plaats heeft mishandeld. Zonder directe aanleiding werd het slachtoffer van zijn fiets geplukt en mishandeld. De man raakte hierdoor bewusteloos en heeft drie weken niet kunnen werken. Volgens de verdachte had hij kort voor de mishandeling ruzie met zijn vriendin. Toen het slachtoffer even later op zijn fiets passeerde werden er enkele stekelige opmerkingen gemaakt. Dit maakte de verdachte zo kwaad dat hij op zijn bromfiets sprong, de fietser na reed en hem mishandelde. De verdachte werd maandag aangehouden. Na verhoor is hij inmiddels weer op vrije voeten gesteld.

Dwingeloo

Binnenbrandje
Door nog onbekende oorzaak ontstond er maandagmorgen brand in de slaapkamer van de woning van een 82 jr. bewoner van de De Weiden in Dwingeloo. De brandweer bluste de brand.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe