Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 07-06-1999

Maandag 7 Juni

GEWONDEN BIJ AANRIJDINGEN OP ZONDAGMIDDAG

Op de Rustvenseweg in Reek zijn zondagmiddag bij een aanrijding twee personen gewond geraakt. Een 52-jarige bestuurder uit Reek botste tegen een auto die bestuurd werd door een 21-jarige vrouw uit Herpen. De vrouw werd na de aanrijding met onbekende verwondingen overgebracht naar het Radboud ziekenhuis in Nijmegen, evenals haar 22-jarige medepassagier uit Raamsdonkveer. Hij liep door de aanrijding een armfractuur en een breuk aan zijn borst op. De bestuurder uit Reek remde zo hard met zijn linkervoet, dat daardoor zijn voet kneusde. Wie de schuldige is van de aanrijding moet de politie nog onderzoeken.

Op de kruising Tijmveld - Zuringveld in Veghel verleende een 71-jarige vrouw uit Veghel zondagmiddag geen voorrang aan een 67-jarige autobestuurster uit Den Bosch. Door deze botsing reed de Bossche tegen de auto van een 52-jarige man uit Sint Michielsgestel die op zijn beurt doorschoof naar de auto van een 41-jarige Veghelaar die achter hem geparkeerd stond. Door de aanrijding liep een 70-jarige vrouw uit Veghel, die bij de Bossche bestuurster in de auto zat, een hoofdwond op. Zij werd overgebracht naar het ziekenhuis in Veghel. De vier bestuurders kwamen met de schrik vrij.

Een hoofdwond liep ook een 22-jarige vrouw uit Aarle-Rixtel op. Zij reed zondagmiddag op de Wilsfoort in Uden door onbekende oorzaak met haar auto tegen een boom. De vrouw werd overgebracht naar het ziekenhuis in Veghel.

WONINGEN DOORZOCHT BIJ INBRAAK

Zondagavond is ingebroken in een woning aan de Raamhof in Uden. Na het doorzoeken van de woning ging de dader er vandoor met een videocamera en enkele fototoestellen. Ook de bewoners van een huis aan de Wilhelminastraat kregen zondagavond ongewenst bezoek. In de woning werd een schuifpui verbroken. Het is nog niet duidelijk wat hier verdwenen is. Alleen klein geld tenslotte was de buit bij een inbraak in een huis aan Hofstukken in Uden. Om binnen te komen vernielde de inbreker een ruit.

ONDER INVLOED

Een 24-jarige automobilist uit Uden is afgelopen nacht op de Violierstraat in Uden aangehouden. De man had teveel alcohol gedronken. Hij kreeg een rijverbod van twee uur en een boete van f.700,--.

HOGEDRUKREINIGER WEG

In de nacht van zondag op maandag is ingebroken in een bedrijf aan de Loopkantstraat in Uden. De dader nam een hogedrukreiniger van f.2.000,-- weg. Hij vernielde een deur om in het pand te komen.

INBRAKEN IN BOEKEL

Afgelopen nacht is ingebroken in twee bedrijven aan het Sint Agathaplein in Boekel. In een bedrijf mist men een bedrag van ruim f.100,--, in een ander bedrijf werd de fooienpot geleegd en een geldkistje met een onbekende inhoud weggenomen.