KBC Bank neemt D.E. Shaw Financial Products over

Datum nieuwsfeit: 07-06-1999

P e r s b e r i c h t e n

KBC Bank kondigt aan dat het D.E. Shaw Financial Products overneemt van D.E. Shaw & Co., L.P.

7/6/1999 KBC Bank NV (KBC) kondigde vandaag aan dat zij D.E. Shaw Financial Products ("D.E. Shaw FP"), dat zich bezighoudt met de handel in converteerbare obligaties en aandelenderivaten, overneemt van D.E. Shaw & Co., L.P. ("D.E. Shaw") voor een bedrag van 107 miljoen USD in contanten.

D.E. Shaw FP, dat 175 werknemers telt en kantoren heeft in New York, Londen, Tokyo en Hongkong, is op wereldvlak een vooraanstaand speler op de markt voor de verkoop, structurering, syndicatie en risico-management van aandelengebonden instrumenten en aandelenderivaten. D.E. Shaw FP is een van de grootste handelaren in converteerbare effecten en een belangrijke aanbieder van gestructureerde aandelenderivaten aan bedrijfscliënten en institutionelen.

De overname, die nog moet worden goedgekeurd door de toezichtsoverheden, zal naar verwachting in het begin van het vierde kwartaal van 1999 haar beslag krijgen. De overgenomen activiteiten zullen worden ondergebracht in KBC Financial Products, een 100%-dochter van KBC Bank.

Bij deze transactie werd KBC financieel geadviseerd door Lehman Brothers, terwijl Simpson Thacher en Bartlett als haar juridisch adviseurs optraden. Van zijn kant kreeg D.E. Shaw bij deze transactie financieel advies van Wasserstein Perella & Co. en juridisch advies van Sullivan & Cromwell.

KBC Bankverzekeringsholding NV, de moedermaatschappij van KBC Bank, is een vooraanstaande Europese bankverzekeringsgroep met hoofdkantoor in Brussel. Zij heeft een geconsolideerd balanstotaal van meer dan 140 miljard USD en is bedrijvig in België en nog een dertigtal andere landen.

D.E. Shaw & Co., L.P., met hoofdkantoor in New York, houdt zich op wereldschaal bezig met effectentransacties en beleggingen. Zijn activiteiten zijn geconcentreerd op het raakvlak tussen technologie en financiën.

Contactgegevens:

Meer informatie omtrent dit gezamenlijk persbericht kan worden verkregen,

* voor KBC Bankverzekeringsholding: bij Piet Jaspaert, Directeur Corporate Communicatie, tel. 32-2-429.85.78,

* voor D.E. Shaw & Co.,L.P.: bij Matt Zachowski, Trimedia, Inc., tel. 00-1-212.888.6115