Overname Ordina organisatie- en informatie-architect Panfox

Datum nieuwsfeit: 07-06-1999

Utrecht, 7 juni 1999

ORDINA NEEMT ORGANISATIE- EN INFORMATIE-ARCHITECT PANFOX OVER

Ordina Beheer NV maakt bekend het voornemen te hebben om een 100% belang te verwerven in Panfox BV te Rosmalen. Terzake van dit voornemen is heden een intentieverklaring getekend. Het streven van partijen is dit voornemen medio augustus 1999 te effectueren.

Panfox Panfox is in 1990 opgericht en is actief als innovatief organisatie- en informatie-architectenbureau. Zij richt zich met haar dienstverlening met name op grote, gegevensintensieve bedrijven waarbij informatie- en communicatietechnologie van strategisch belang zijn, zoals banken, verzekeringsmaatschappijen, telecombedrijven en (semi-)overheids- en uitvoeringsinstanties.

Panfox verleent diensten op het terrein van: * ontwikkeling van bedrijfs- en informatiestrategie; * informatiebeleid en -planning; * ontwerpen van business- en informatie-architecturen; * (her)ontwerp van bedrijfsprocessen; * systeemontwikkeling

De heer Drs. R. Kasteel, plaatsvervangend voorzitter van de Raad van Bestuur van Ordina over de voorgenomen transactie: 'Ordina is zeer verheugd met de voorgenomen acquisitie van Panfox. Met behulp van Panfox versterken wij ons imago van innovatief ICT-dienstverlener en zullen wij nog beter in staat zijn toegevoegde waarde richting onze opdrachtgevers vorm en inhoud te geven. Dat is inmiddels ook gebleken tijdens een aantal in samenwerking met Panfox uitgevoerde innovatieve projecten op het terrein van het ontwerpen en realiseren van informatiesystemen onder architectuur'.

'Panfox is zich ervan bewust dat alleen die bedrijven een toekomst hebben die business-partner van grote klanten zijn in het gehele traject; van strategie-ontwikkeling tot en met het implementeren en beheren van de geautomatiseerde informatievoorziening. Wij zijn er mede vanuit die optiek van overtuigd dat wij in Ordina een dienstverlener hebben gevonden die goed aansluit qua visie, bedrijfsstrategie, architectuurbenadering en dienstenportfolio. Tijdens de diverse projecten die wij inmiddels met Ordina hebben uitgevoerd, blijkt bovendien dat de mensgerichte bedrijfsculturen uitstekend op elkaar aansluiten', aldus de heer P.W.F. Moezelaar, algemeen directeur van Panfox.

De omzet van Panfox over 1998 bedroeg circa fl.28 miljoen. Bij Panfox werken thans ruim 170 medewerkers op HBO/Universitair niveau.

Ordina Ordina is een beursgenoteerde en toonaangevende dienstverlener in de markt voor informatie- en communicatietechnologie (ICT). De organisatie, opgericht in 1973, telt thans ruim 2.450 medewerkers. Het dienstenpakket omvat onder meer management- en business consultancy, applicatie-ontwikkeling en -beheer, ontwikkeling en beheer van ICT-infrastructuren, ontwikkeling van embedded software en ERP-implementaties. Ordina ondersteunt haar opdrachtgevers om met behulp van hoogwaardige informatie- en communicatietechnologie strategisch voordeel te behalen, door toepassing van gedegen vakkennis van ICT in combinatie met voortdurende innovatie en een heldere kijk op bedrijfskundige vraagstukken. Het aandeel Ordina Beheer NV is genoteerd aan de AEX-Effectenbeurs en is opgenomen in de Amsterdam Midkap-Index.

Noot voor redacties