Politiebericht Drenthe

09:01 dinsdag 8 juni 1999

Bert Peters 0591 66 20 14 of 0653 23 80 59

Hooghalen, eenzijdig ongeval
Reed gisteravond omstreeks 19.20 uur een 32-jarige man uit Assen met hoge snelheid met zijn auto over de Asserweg van Beilen naar Assen. Waarschijnlijk door de combinatie van hoge snelheid en het zeer natte wegdek raakte hij in de slip waarna hij tegen een boom botste. De bestuurder werd met borstletsel overgebracht naar het WZA.

Hoogeveen, ongeval met letsel
Reed gisteravond een 22-jarige man uit Hoogeveen met zijn auto over de K de Raadstraat. In een bocht gleed hij weg waarna hij frontaal tegen een tegemoetkomende 49-jarige bestuurder uit Hoogeveen botste. Beide bestuurders alsmede een 43-jarige inzittende werden overgebracht naar het Bethesdaziekenhuis. Letsel onbekend.

Pesse, vrachtwagen in sloot A 28
Reed vannacht omstreeks 02.45 uur een 23-jarige man uit Stadskanaal met zijn truck met oplegger over de A 28 in de richting van Assen. Hij raakte ter hoogte van Pesse in de berm en reed na ongeveer 80 meter weer de rijbaan op waarna hij in de slip kwam en opnieuw in de berm, maar dan met zijn combinatie gekeerd. Bestuurder werd licht gewond vervoerd naar het ziekenhuis. Het verkeer ondervond nauwelijks hinder van de bergwerkzaamheden. De chauffeur had geen verklaring voor zijn rijgedrag.

Assen, alcomobilist
Reed gistermiddag omstreeks 17.20 uur een 60-jarige man uit Assen over de Overcingellaan terwijl na controle bleek dat hij teveel alcoholhoudende drank had gedronken. Een test wees een promillage uit van 1,7. Met een snelrecht proces-verbaal kon hij later naar huis.

Hoogeveen, bromfiets gestolen bij school
Ontdekte een 18-jarige jongen gistermiddag na afloop van de lessen dat vanuit de stalling van zijn school aan de Voltastraat zijn zwarte bromscooter was weggenomen. Het voertuig had hij s-Morgens daar afgesloten neer gezet. Hij heeft een schade van f 5.000, -.

Hoogeveen, auto gestolen
Ontdekte gistermiddag een 72-jarige man uit Hoogeveen dat vanaf de parkeerplaats bij het ziekenhuis aan de Doctor G H Amshoffweg dat zijn auto was gestolen. Hij had de auto daar afgesloten geparkeerd omstreeks 12.00 uur en een half uur later was die weg. De weggenomen grijze Rover heeft een waarde van f 15.000, -.

Assen, publiek kijkt toe
Ontdekte een 33-jarige verkoopster van een winkel aan het Mercuriusplein dat een man vanuit een bak voor de winkel een aantal slips wegnam. Zij ging de man achterna, sprak hem aan en pakte hem bij de arm. De man begon haar te slaan en te schoppen waardoor het hem gelukte te ontkomen. Het aanwezige publiek keek er naar.. Omdat het publiek ook nog eens ruim baan maakte voor de man kon hij ontkomen in de richting van de Minervaflat. De waarde van de weggenomen slips is niet bekend.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe