Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid

Persberichten 01-05-1999 t/m 08-06-1999
Oegstgeest

Ongeval met letsel.
Op vrijdag 4 juni 1999, omstreeks 08.00 uur reed een 54 jarige vrouw uit Oegstgeest als bestuurster van een personenauto, over de Voscuijl te Oegstgeest. Bij de kruising met de Rhijngeesterstraatweg verleende zij geen voorrang aan een over die weg rijdende 20 jarige motorrijder uit Katwijk. Om een aanrijding te voorkomen remde de motorrijder nog, doch hij botste toch nog tegen de achterzijde van de auto en kwam te vallen. Hij raakte hierbij gewond en is met onbekend letsel per ambulance overgebracht naar het LUMC.

Diefstal uit bedrijf.
Op vrijdag 4 juni 1999, omstreeks 09.00 uur ontdekte men bij een bedrijf aan de Tjalmaweg te Oegstgeest, dat er de nacht ervoor 2 computers met bijbehorende accessoires waren weggenomen. Hoe men de diefstal heeft kunnen plegen is niet bekend. Er zijn geen sporen van een inbraak, terwijl het pand 24 uur wordt bewaakt. Onderzoek wordt ingesteld.

Geluidsoverlast en bekeuring.
Op zaterdag 5 juni 1999, omstreeks 03.00 uur meldden een aantal bewoners van de M.H. Tromplaan te Oegstgeest, dat er in een woning in hun flat een man de Stereo-installatie nog steeds zeer hard had aanstaan. Bij onderzoek, bleek er inderdaad behoorlijke herrie uit de woning van een van de bewoners te komen. Op aanbellen werd niet gereageerd. Pogingen om in de woning te komen lukten niet. Na een kwartier werd de stereo-installatie uitgeschakeld. Ook daarna werd er op aanbellen niet open gedaan. Tegen de bewoner wordt proces-verbaal opgemaakt terzake de geluidsoverlast.. Hij zal op een later tijdstip gehoord worden over zijn gedrag.

Sassenheim

Insluiping in woning.
Op vrijdag 4 juni 1999, omstreeks 11.00 uur vonder er een insluiping in een woning plaats aan de Rusthoflaan te Sassenheim. Terwijl de achterdeur niet was afgesloten, heeft men kans gezien om van een tafel in de woonkamer een aantal formulieren weg te nemen. Waarom deze diefstal is gepleegd is niet bekend. Onderzoek wordt ingesteld.

Auto-embleemdiefjes aangepakt.
Op zondag 6 juni 1999, omstreeks 15.30 uur werden drie, ong. 13 jarige jongens door hun ouders op het politie-bureau te Sassenheim aan de politie overgedragen. De ouders hadden ontdekt, dat hun kinderen de afgelopen dagen, een aantal merk-emblemen van auto's hadden weggenomen. Zij hadden de emblemen van auto's afgehaald, die geparkeerd stonden op o.a. de Parkhove, Parkstate en nabij het zwembad aan de Wasbeek. Ter lering worden zij in overleg met de ouders bestraft via het bureau HALT. Tijdens het onderzoek bleek, dat er op een school in Sassenheim, meer jeugdigen in het bezit zijn van auto-emblemen. Nader onderzoek wordt ingesteld.

Katwijk

Auto en dief aangehouden.
Op zaterdag 5 juni 1999, omstreeks 01.25 uur, zagen politie-agenten over de Provinciale weg S1 te Katwijk een witte Honda Prelude rijden. Zij wisten dat een soortgelijke (opvallende) auto enige weken geleden te Leiden was ontvreemd. Bij controle bleek de bestuurder, een 42 jarige man uit Katwijk, de auto inderdaad gestolen te hebben. De man en de auto zijn aangehouden en overgedragen aan de politie Leiden, die een nader onderzoek naar de omstandigheden van de diefstal instellen.

Twee baldadige jeugdigen bekeurd.
Op zondag 6 juni 1999 omstreeks 03.55 uur, werden twee 18 jarige jongens uit Katwijk bekeurd i.v.m. hun baldadig gedrag op de weg. Zij liepen vanaf de Badstraat naar de Meerburgkade te Katwijk. Op de Badstraat hadden zij tegen een rolluik van de winkel staan schoppen. Toen de politie hen tijdens de speciale surveillance, die baldadig gedrag en vernielingen in het centrum van Katwijk moet voorkomen, in de gaten kreeg, werd gezien dat zij ook nog op de Meerburgkade te Katwijk tegen autospiegels sloegen. Hierna werden zij aangehouden en is tegen hen proces-verbaal terzake baldadigheid opgemaakt.

Rijnsburg

Diefstal uit bedrijf.
Op zaterdag 5 juni 1999, omstreeks 03.25 uur werd er met een straattegel de ruit van de voordeur van een Opticien aan de Anjelierenstraat te Rijnsburg ingegooid / geslagen. Vervolgens zijn er uit de winkel van een stelling achterin de zaak ong. 40 zonnebrillen weggenomen en heeft men de zaak weer snel verlaten. De zonnebrillen waren van de duurdere merken Versace, Gucci en Serengeti. Onderzoek wordt ingestelde.

Brand in snackbar.
Op zaterdag 5 juni 1999, omstreeks 15.50 uur onstond er brand in snackbar "De Klink"aan de Kon. Julianalaan te Rijnsburg. De brand was ontstaan in een noodoventje, veroorzaakt doordat de thermostaat mogelijk niet goed functioneerde. Door de brand, die onstond terwijl de eigenaar en een werknemer in de zaak aanwezig waren, hadden zij een lichte rookvergiftiging opgelopen. Zij werden voor onderzoek overgebracht naar het LUMC. De brand werd door de brandweer geblust. De snackbar liep behoorlijke schade op. Na het blussen bleek de snackbar vol rook te staan en zat de zaak helemaal onder het weggespetterde vet. Naar de juiste toedracht van de brand wordt door de Technische Recherche een onderzoek ingesteld.

Laatst bijgewerkt op 08-06-1999 - © 1998 H.T. Zielstra.