Politiebericht Land van Cuijk

Datum nieuwsfeit: 08-06-1999

Dinsdag 8 Juni

CONTROLE SNELHEID

Tijdens een snelheidscontrole op de Wanroijseweg in Mill bekeurde de politie Land van Cuijk maandagmiddag 121 bestuurders die te hard reden. De snelheid van 553 passerende voertuigen is gemeten waarvan de hoogste snelheid 103 km/u. bedroeg. De controle is binnen de bebouwde kom gehouden. Dinsdagmorgen controleerde de politie de snelheid van 694 passanten op de Kerkstraat in Haps. De controle is gehouden ter hoogte van de basisschool binnen de bebouwde kom. Er bleken 43 bestuurders te hard te rijden waarvan de hoogst gemeten snelheid 94 km/u. bedroeg waar 50 km/u. is toegestaan. Op de Kalkhofseweg in Haps reden dinsdagmiddag 62 bestuurders te hard. De snelheid van 256 passanten is gemeten. De hoogste snelheid bedroeg 88 km/u. waar 50 km/u. is toegestaan.

AANHOUDING

De politie heeft maandagavond een 39 jarige inwoner van Boxmeer aangehouden op verdenking van vernieling. De man vernielde bij een woning op de Elderom in Boxmeer een aantal ruiten en sloeg vervolgens enkele meubelstukken en een t.v. in de woning kapot. De man bleek onder invloed van alcohol. Hij is voor de nacht ingesloten en dinsdagmorgen met een proces-verbaal naar huis gestuurd.

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL

Een 26 jarige bestuurder uit Beugen is dinsdagmorgen licht gewond geraakt bij een verkeersongeval op de kruising Molenveldweg - Molenheideweg in Beugen. Op deze gelijkwaardige, onoverzichtelijke kruising kwam hij in botsing met een andere personenauto. Deze bestuurder, een 25 jarige inwoner van Boxmeer, verleende geen voorrang aan het slachtoffer. De brandweer kwam er aan te pas om de weg schoon te spuiten. Het slachtoffer is voor onderzoek naar het ziekenhuis gebracht.

DIEFSTAL UIT BEDRIJF

Bij een bedrijf aan de Grotestraat in Cuijk is in de nacht van maandag op dinsdag ingebroken. Uit een opslagruimte verdwenen 3 lasapparaten, een boormachine en 2 slijptollen. Dinsdagmorgen ontdekte een medewerker dat onbekenden een deur hadden opengebroken.