Schoenwinkel op Internet

Datum nieuwsfeit: 08-06-1999
Persbericht E-commerce Schoenwinkel op Internet

Vanaf 1 Juni presenteert Emmen Schoenen en Mode uit Eindhoven de eerste echte e-commerce Schoenen en Mode Site. Via de eenvoudige menustructuur en de consistente opbouw van de site kunnen bezoekers eenvoudig door de virituele winkel wandelen. Vanaf iedere pagina kan op eenvoudig worden gezocht in de database of kan de bezoeker naar een van de verschillende afdelingen gaan en zijn of haar favoriete merk bekijken. Via de uitgebreide zoek methode (advanced method) kan een bezoeker zeer selectief naar bepaalde artikelen zoeken. O.A. op merk, artikel, categorie, maat, kleur etc.

De Site biedt online shopping voor heren, dames en kinderen.

De van oorsprong uit liefhebberij voortgekomen Site welke als een verlengstuk / reclame van de winkel in Eindhoven is. Is van een statistische bedrijfsbrochure langzaam maar zeker uitgegroeid tot een complete online winkel. De hele Site is in eigenbeheer ontwikkeld en bestaat uit meerdere software programmas' en scripts. Welke door de eigenaar zelf tot een geheel zijn verweven. Op dit moment is de Site alleen nog maar in de Engelse taal beschikbaar en zijn producten en merken nog beperkt tot +/- 400 soorten. In de loop van de zomer en najaar zal het basis gedeelte van de Site ook nog worden vertaald in het Nederlands en zal de database worden uitgebreid tot een paar 1000 artikelen en tientallen merken.

Omdat schoenen zich over het algemeen niet zo goed lenen voor televerkoop omdat maten van verschillende merken onderling nogal kunnen verschillen. Is er op de Site een duidelijke vertaaltabel gemaakt van waaruit iemand eenvoudig op basis van zijn voetlengte in cm of inches zijn maat kan berekenen naar Franse, Engelse of Amerikaanse maten. Per artikel is bovendien aangegeven of de maat naar boven of naar onder afwijkt.

De Site maakt onderdeel uit van The Shoe Site www.shoes.nl welke ook een initiatief is van ondergetekende.

U kunt de site bezoeken op www.emmen.shoes.nl

Voor vragen / opmerking e/o suggesties kunt u contact op nemen met

Marcel Emmen
Emmen schoenen