Scholieren kiezen voor PvdA

Partij van de Arbeid

Scholieren kiezen voor PvdA

8 juni 1999 PvdA-voorlichting

De Partij van de Arbeid wint de Europese verkiezingen van a.s. donderdag, als het aan middelbare scholieren ligt. Dit blijkt uit Internet-verkiezingen die vandaag werden gehouden onder zo'n 20.000 scholieren van een hondertal scholen, verspreid over het hele land.

Euro-kandidaat Michiel van Hulten (29) is blij met deze opsteker in de laatste campagnedagen : "Dit resultaat laat zien dat scholieren net als de PvdA de blik op de toekomst gericht houden en ook vinden dat Europa nog lang niet af is", aldus Van Hulten die de vijfde plaats inneemt op de PvdA-kandidatenlijst voor Europa.

Bij de scholierenverkiezingen kwam de VVD uit de bus als goede tweede , op de voet gevolgd door Groen Links.

De verkiezingen zijn een initiatief van het Instituut voor Publiek en Politiek. Ze worden gezien als een manier om leerlingen meer betrokken te maken bij de politiek en bieden een handig aanknopingspunt voor docenten om in de lessen aandacht te besteden aan politieke besluitvorming en Europa.