Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Promotie: Productspecialisatie in internationale handel

Datum nieuwsfeit: 09-06-1999
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Landbouwuniversiteit Wageningen

*wo 09-06-99 DÉ INTERNATIONALE KLANT BESTAAT NIET


tijd 16:00 uur

onderwerp promotie drs. F. ter Hofstede, Wageningen
titel Essays in International Market Segmentation
promotor(en): prof.dr.ir. J.E.B.M. Steenkamp (marktkunde) (co)promotor(en): prof. dr. M. Wedel (RUG)
informatie afd. voorlichting en pr, Rien Bor, tel. 0317-482931

De internationale handel neemt een vlucht. Maar bedrijven kunnen niet altijd de internationale markt voorzien van éénzelfde product, zoals Levi-Strauss dat doet met spijkerbroeken of Coca-Cola met frisdrank. Veel bedrijven specialiseren zich en passen hun aanbod aanpassen aan op marktsegmenten. De consumenten worden dan opgedeelt in verschillende doelgroepen, die zich kenmerken door bijvoorbeeld een verschillende lifestyle, voorkeur voor producten, religie of financiële situatie. Internationaal marktonderzoek helpt bedrijven het aanbod op deze doelgroepen af te stemmen. Frenkel ter Hofstede stelt dat de informatie niet op een goede wijze verzameld wordt, waardoor de informatie niet correct is. Hierdoor kunnen producenten hun aanbod niet exact afstemmen op de verschillende doelgroepen en laten ze kansen liggen.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie