Politiebericht provincie Groningen

Persberichten provincie Groningen/
Woensdag 9 juni 1999

Dagelijkste berichten districten Noord, West, Midden en Oost

Bedum / Appingedam / Ten Boer: Inbraak in bedrijven / gebouw In de nacht van maandag op dinsdag is ingebroken in twee bedrijven en een school. Uit een tuincentrum aan het Boterdiep westzijde in Bedum wordt een geldbedrag van ruim duizend gulden vermist. Uit een timmerwerkplaats aan de Nijverheidsweg in Appingedam wordt voor enige duizenden guldens aan gereedschappen vermist, zoals boormachines, frezen en ander handgereedschap. Ook werd ingebroken in een school aan de AH Homanstraat in Ten Boer. Uit dit gebouw wordt niets vermist.

Westeremden: Bedrijfsongeval
Tijdens bouwwerkzaamheden is gistermorgen een 24-jarige man uit Stedum gewond geraakt aan zijn gezicht. De man was bezig met slijpwerkzaamheden aan een woning aan de Dorpsweg in Westeremden. Tijdens het slijpen in een latei bleef de slijpschijf vast zitten op een stuk ijzer, waarna de machine uitschoot. De slijpschijf kwam hierbij in het gezicht van de man terecht. Daardoor liep hij een wond op aan zijn rechterwang. Hij is voor behandeling overgebracht naar het AZG te Groningen.

Delfzijl: Verkeersongeval letsel
Dinsdagmiddag is een verkeersongeval letsel ontstaan op de Hogelandsterweg in Delfzijl. Een 32-jarige man uit Winsum verleende met de door hem bestuurde vrachtauto geen voorrang aan een 18-jarige jongen uit Meedhuizen op zijn bromfiets. Laatstgenoemde reed over het parallel aan de Hogelandsterweg gelegen fietspad. Door de botsing liep de 18-jarige jongen letsel op aan een hand en zijn ribben. Hij is voor behandeling overgebracht naar het Delfzichtziekenhuis in Delfzijl.

Appingedam / Bedum: Snelheidscontrole
Dinsdag van 09.15 tot 11.45 uur is snelheidscontrole gehouden op de N360 ter hoogte van Appingedam. Van de 1160 gecontroleerde voertuigen reden 13 te snel. de hoogst gemeten snelheid is nog niet bekend. De toegestane snelheid is 80 km/h. Overtreders krijgen bericht thuisgestuurd.
Dinsdag van 13.15 tot 15.00 uur is snelheidscontrole gehouden op de St Annerweg in Bedum. Van de 142 gecontroleerde voertuigen reden 5 te snel. de hoogst gemeten snelheid was 95 km/h waar 80 km/h is toegestaan.

Garrelsweer: Poging tot overval
En onbekende man heeft getracht een 76-jarige vrouw in haar winkel te overvallen. De vrouw was dinsdagmiddag even weggeweest en nadat ze weer in de woning / winkel terug was bleek daar ook een manspersoon aanwezig te zijn. Deze bedreigde haar met een onbekend voorwerp en eiste onder andere geld. Het gelukte de vrouw de winkel / woning te verlaten en hulp te halen. Later bleek dat de onbekende man was vertrokken met medeneming van de bromfiets van aangeefster.

Delfzijl: Rijden onder invloed
In de nacht van dinsdag op woensdag is proces-verbaal opgemaakt tegen een 48-jarige vrouw uit Delfzijl wegens het rijden onder invloed. De vrouw reed in haar auto over de Hogelandsterweg in Delfzijl. De uitslag van de ademtest was 390 ugl (ongeveer 0.9 pro mille). Aan verdachte is een rijverbod opgelegd van drie uren. Proces-verbaal wordt opgemaakt.

Grijpskerk: Verkeersongeval letsel
Een 15-jarig meisje uit Grijpskerk heeft dinsdagavond schaafwonden opgelopen bij een botsing op De Roder in Zuidhorn. Het meisje fietste een taxi voorbij die op dat moment juist een passagier liet uitstappen. Ze kwam daarbij op het weggedeelte voor het tegemoetkomend verkeer en kwam in botsing met een personenauto, bestuurd door een 24-jarige vrouw uit Grijpskerk. Het meisje is niet opgenomen in een ziekenhuis. De fiets en de auto werden beschadigd.

Oproep getuigen
Veendam: Doorrijden na aanrijding
Twee jongens van 15 en 14 jaar reden maandagmiddag omstreeks 15.00 uur over het fietspad van de Sorgvlietlaan in de richting Wildervank. Vanaf Borgerspark kwam een donkerblauwe VW Golf met een luid spelende radio aanrijden. De auto reed tegen de achterkant van een van de fietsers aan. Als gevolg hiervan kwam de jongen te vallen. Hem mankeerde niets maar zijn fiets is total loss. De automobilist is zonder ook maar te remmen doorgereden. De politie vraagt eventuele getuigen contact op te nemen met het politiebureau in Veendam, tel. 050-5997400.

Winschoten: Jongen breekt been
Een 16-jarige jongen uit Blijham heeft dinsdagmorgen zijn been gebroken op het terrein van de Dollard College in Winschoten. Volgens getuigen was de jongen gevallen met zijn eigen scooter, zonder toedoen van iemand anders. Als gevolg hiervan liep hij een beenbreuk op. Hij is overgebracht naar het St Lucasziekenhuis in Winschoten.

Ter Apel: Botsing personenauto / bestelbus
Dinsdagmiddag is een frontale botsing gebeurd tussen een bestelbus en een personenauto op de A.G. Wildervankweg ter hoogte van Ter Apel. De bestuurder van de personenauto, een 20-jarige man uit Ter Apel, reed op een gegeven moment door onbekende oorzaak te veel op het weggedeelte bestemd voor het tegemoetkomend verkeer, waarna hij met de bestelbus, die uit de tegengestelde richting kwam, in botsing raakte. De bus werd bestuurd door een 46-jarige man uit Peize. Een achter de bestelbus rijdende vrouw in haar personenauto kon de personenauto ternauwernood ontwijken. In verband met haar zwangerschap is voor haar een arts ter plaatse geweest.

Winschoten: Verkeersongeval letsel
Dinsdagmiddag is een verkeersongeval letsel ontstaan op de Oostereinde in Winschoten. Een 53-jarige vrouw uit Midwolda haalde was bezig om een vrachtauto in te halen, bestuurd door een 46-jarige man uit Onstwedde. Tijdens de inhaalmanoeuvre naderde een onbekend gebleven bestuurder van een personenauto uit de tegengestelde richting. Deze bestuurder reed de berm in om een frontale botsing met de 53-jarige vrouw te voorkomen. Juist voor de vrachtauto gekomen stuurde de vrouw haar auto weer naar rechts. Hierbij raakte ze nog juist de voorzijde van de vrachtauto. Door de klap van de aanrijding raakte de vrouw met haar auto in de links naast de weg gelegen sloot. Ze liep hierbij een gebroken sleutelbeen op en is voor behandeling overgebracht naar het St Lucas ziekenhuis inWinschoten.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050-5995010 (M. Joostens)