Reactie PvdA op rapport 'Opsporing in uitvoering'

Datum nieuwsfeit: 09-06-1999
Partij van de Arbeid

Eerste reactie PvdA-fractie op het rapport 'opsporing in uitvoering' van de Tijdelijke Commissie Evaluatie Opsporingsmethoden

9 juni 1999 PvdA-voorlichting

De PvdA-fractie is onder de indruk van de werkzaamheden door de Commissie verricht.

Zij is tevreden dat de Commissie heeft vastgesteld dat er 'na Van Traa' in opsporingsland veel gebeurd is en dat betreffende functionarissen goed in het hoofd hebben dat de aanwending van opsporingsmiddelen gereglementeerd moet verlopen.

Zij stelt vast dat nog een aantal uitwerkingen moet worden verricht waarop de Tweede Kamer toezicht moet houden.

De PvdA-fractie is perplex over het feit dat parallelimporten nog steeds blijken te kunnen voorkomen en over de stagnatie in het onderzoek naar de mogelijke strafrechtelijke gevolgen van een aantal door de Parlementaire Enquetecommissie onderzochte zaken. Dit vraagt om directe opheldering en onmiddellijke actie van de minister van Justitie en strak toezicht van de Tweede Kamer.

Voor nadere informatie:
Gerritjan van Oven 070-318 2770