Politiebericht Land van Cuijk

Datum nieuwsfeit: 09-06-1999

Woensdag 9 Juni

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL

Dinsdagavond deed zich rond 18.30 uur een verkeersongeval voor op de kruising Rodevoort - Beersebaan - Rotsestraat in Cuijk waarbij vier personen gewond raakten. Een 67 jarige inwoner van Kamp Lintfort (D) wilde vanaf de Rodevoort de Beersebaan oversteken. Op de Beersebaan stond op dat moment verkeer voorgesorteerd om linksaf de oprit van de A73 op te rijden. Een vrachtauto liet de doorsteek naar de Rotsestraat vrij waardoor de man aannam dat hij voorrang kreeg van de vrachtauto. Hij zag echter een personenauto die naderde vanuit de richting Grave over het hoofd. Deze bestuurder, een 33 jarige inwoner van Grave, kon ondanks krachtig remmen een aanrijding niet meer voorkomen. Beide bestuurders en hun inzittende zijn met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis in Nijmegen.

SNELHEID

Tijdens een snelheidscontrole op de Stoofweg in Grave zijn dinsdagmiddag 60 bestuurders bekeurd wegens te hard rijden. De snelheid van 440 passerende voertuigen is gemeten waarvan de hoogste snelheid 88 km/u. bedroeg. De Stoofweg ligt binnen de bebouwde kom.

VERKEER

De politie Land van Cuijk hield dinsdag een korte verkeerscontrole op de oprit van de A 73 in Cuijk. 18 bestuurders kregen een proces-verbaal omdat zij geen gordel droegen.

INBRAAK IN SCHUUR

In de nacht van dinsdag op woensdag is ingebroken in een garage achter een woning aan de Pritterweg in Overloon. Onbekenden forceerden de garagedeur en gingen er vandoor met een fiets. De waarde van de fiets bedraagt enkele honderden guldens.