Politiebericht Drenthe

van woensdagmiddag 09 juni 1999
16:11 woensdag 9 juni 1999

Bert Peters 0591 66 20 14 of 0653 23 80 59

Ubbena, auto in de sloot
Een 19-jarige vrouw uit Assen reed met haar auto over de Oudemolenseweg en vergat de bocht naar links te nemen. Omdat zij rechtdoor reed kwam ze met de auto op de kop in de sloot terecht. Geen letsel. Zij had al twee dagen haar rijbewijs.

Assen joyriding
Gisteravond parkeerde een 63-jarige man uit Assen zijn auto in de parkeergarage Doevenkamp en vanmorgen bleek de auto te zijn verplaatst. Volgens de eigenaar was er wel een paar honderd kilometer mee gereden. Het portier was geforceerd en het stuurslot verbroken. Schadebedrag onbekend.

In dezelfde parkeergarage stond een auto van een jongedame die nogal beschadigd werd aangetroffen vanmorgen. Het stuur van haar auto lag er zelfs naast. Schadebedrag onbekend.

Assen , inbraak in container
Deed een 32-jarige man uit Tweede Exloermond aangifte namens zijn werkgever uit Assen dat er vannacht was ingebroken in een container aan de Azieweg. Er werd elektrisch gereedschap weggenomen. Het slot van de container was verbroken.

Assen, autokraak
Deed een 27-jarige man uit Assen aangifte van diefstal van zijn autoradio. De stond aan de Wendakker toen een raampje werd verbroken en de radio kon worden weggenomen.
Schadebedrag is niet bekend.

Hoogeveen, diefstal auto
Ontdekte vanmiddag een 20-jarige man uit Hoogeveen dat zijn auto, die hij vanmorgen had geparkeerd op het parkeerterrein aan het Stationsplein, was weggenomen. Hij had de grijze Opel Kadett daar afgesloten geparkeerd. Schadebedrag onbekend.

Hollandscheveld, tanken zonder te betalen
Vanmiddag omstreeks 15.00 uur, tankte een keurig uitziende dame (naar schatting 60 jaar) met haar blauwe Citroen Xantia bij een tankstation aan de N 37. De dame scheurde weg zonder te betalen. Omdat het zicht van de pompbediende even werd verstoord door bezoekers kon hij niet tijdig het kenteken opnemen. De vrouw tankte voor bijna f 120,-.

Eexterveenschekanaal, hennepkwekerij aangetroffen Werd vanmorgen in een boerderij aan de Semsstraat een professioneel ingerichte hennepkwekerij aangetroffen. In de boerderij werd de 55-jarige eigenaar uit Zwolle aangetroffen die bekende dat hij de kwekerij runde.
Er werden ruim 2400 hennepplanten aangetroffen (volgroeide en stekjes) en in een droogkamer een partij drogende toppen. Alle planten en apparatuur zoals o.a. ventilatoren, assimilatielampen, filters enz. werd in beslag genomen en vernietigd. De man werd aangehouden. Hij verklaarde met de kwekerij geld te willen verdienen voor de restauratie van de boerderij en hij was nog maar een half jaar in bedrijf.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe