Electronic Commerce: informatieve persbijeenkomst

Electronic Commerce: informatieve persbijeenkomst

Bunnik, 19 mei 1999

Geachte redacteur,

Na de succesvolle informatiesessie over Java/Jini op 15 april, organiseert Lammers van Toorenburg PR ditmaal een tweetal sessies over Electronic Commerce (10 juni) en de veiligheidsaspecten die hierbij komen kijken
(17 juni).

Over Electronic Commerce wordt veel geschreven en gesproken. Vaak blijft dat echter beperkt tot de bekende voorbeelden met betrekking tot de elektronische handel tussen consumenten en bedrijven, zoals dat gebeurt via Amazon.com en Wehkamp. Ook beperkt de discussie zich vaak tot bespreking van de website en de veiligheidsaspecten van betalen met een creditcard.

Op 10 juni willen we graag duidelijk maken welke vormen van e-commerce er nu al toegepast worden, met name in de business-to-business markt. Welke bedragen gaan daar nu om, wat betekent dit voor de tussenhandel en distributie, en wat betekent het voor klantenservice en veiligheid? In hoeverre hebben we hier te maken met hype?
Op deze en andere vragen geeft een aantal sprekers van gerenommeerde bedrijven antwoord op 10 juni bij Oracle in De Meern.

Zodra we praten over e-commerce praten we ook over veiligheid. Op 17 juni staan daarom de veiligheidsaspecten centraal die bij E-Commerce komen kijken. Is het veilig om je bedrijf met het Internet te verbinden? Wat zijn de grootste veiligheidsrisico's. Hoe zit het met virussen, hackers en de beveiliging daartegen? Hoe weet ik of mijn handelspartner te vertrouwen is, en of hij goed is voor zijn geld? Op 17 juni zijn we te gast bij Roccade in Apeldoorn, alwaar ook een rondleiding door het supermoderne multimediacentrum staat gepland.

Beide sessies beginnen om 16.00 uur en eindigen met een hapje en drankje rond de klok van 19.00 uur.

Deelname is gratis en uitsluitend bedoeld voor de pers. Vanzelfsprekend zijn uw geonteresseerde collegas van harte welkom.

In grote lijnen zien de programmas er als volgt uit (onder voorbehoud):

10 juni:
Business-to-business E-Commerce: van EDI naar Internet - Harbinger De veranderde rol van het tussenkanaal - PC Dynamics New Business Ecosystems - Cambridge Technology Partners SET (Secure Electronic Transaction) - Interpay
B-to-B via het web: de praktijk - Cisco (onder voorbehoud)

17 juni:
Hoe veilig is een netwerk? Unisys
Virusdetectie/-oplossingen Network Associates
Hackers en oplossingen Axent
De rol van facilitator Roccade
(On)mogelijke veiligheidsmaatregelen Security.Pine

Wilt u iin of beide sessies bijwonen, dan kunt u dit door middel van een reply per e-mail aan ons doorgeven. Als u naar iin van de twee sessies komt, wilt u dan laten weten welke sessie dat is?

Tenzij u daar bezwaar tegen heeft, nemen wij uw gegevens op in ons bestand. Heeft u verder nog vragen dan kunt u contact opnemen met ons bureau in Bunnik.

Enkele dagen vssr de sessie ontvangt u het definitieve programma en een routebeschrijving.

Met vriendelijke groet,

Jeanette Verstappen