Werking nummerportabiliteit nog niet optimaal

Datum nieuwsfeit: 10-06-1999

Rotterdam, 10 juni 1999

Werking nummerportabiliteit nog niet optimaal
Advies t for telecom: wacht nog even met overstappen

Sinds 1 april 1999 is het mogelijk om over te stappen naar een ander mobiel abonnement of naar een ander netwerk met behoud van het oude telefoonnummer. Deze procedure om te 'porteren' zou volgens de aanbieders in de praktijk niet langer dan twee tot drie weken duren. "Maar het blijkt dat het
overstappen nog niet geheel vlekkeloos verloopt. Zo duurt het in sommige gevallen meer dan twee maanden en in het ergste geval raakt de klant zelfs helemaal uit de lucht", waarschuwt Henk Kamsteeg, managing director van t for telecom.

"Gezien het relatief grote aantal netwerken en service providers in Nederland is het goed voor te stellen dat het operationeel gezien een flinke klus is om nummerportabiliteit snel en foutloos uit te voeren. En dat is ook te merken, gezien de lange wachttijden. Wij adviseren daarom onze klanten om nog een tijdje te wachten met overstappen, totdat de netwerken volledig klaar zijn om het porteren vlekkeloos te laten verlopen", aldus Kamsteeg.

Kamsteeg: "Consumenten komen regelmatig bij t for telecom hun beklag doen met betrekking tot het overstappen. Het komt zelfs voor dat pas ná onze tussenkomst een en ander goed wordt afgerond. Indien overzetting toch noodzakelijk is, adviseren wij de consumenten om bij een van onze 31 shops binnen te stappen, zodat wij als onafhankelijke tussenpersoon een helpende hand kunnen bieden. Zakelijke gebruikers kunnen hiervoor terecht bij de t for telecom business places in Rotterdam en Leiden."

Voor vragen met betrekking tot nummerportabliteit, kan contact worden opgenomen met de klantenservice van t for telecom, telefoon: 010 – 238 1350.

Noot aan de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Henk Kamsteeg, managing director t for telecom, telefoon: 010 - 238 1300. Of met Norbert Cappetti van GCI Holland Public Relations/Public Affairs, telefoon: 020 – 676 8666 of 06 – 21 23 01 27.

(ncappetti@gci.nl)
GCI Holland Public Relations/Public Affairs