Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Persberichten 10 juni 1999/

Berichten uit Eindhoven en Helmond

Eindhoven: Brand
Op het parkeerterrein ter hoogte van de volkstuinen aan de Genneperweg stond woensdagavond rond 23.30 uur een auto in brand. De auto brandde volledig uit. De auto bleek te zijn gestript. Het complete motorblok ontbrak. De politie stelt een onderzoek in naar het herkomst van de auto en de daders van de diefstal.

Helmond: Autodief gepakt
Woensdagavond rond 22.00 uur werd door de politie op de Bruhezerweg een 25-jarige man uit Geleen aangehouden. Agenten waren op de Rochadeweg bezig met verkeersregeling toen er een auto met hoge snelheid aan kwam rijden. De bestuurder werd gemaand langzamer te rijden maar de man verhoogde zijn snelheid en haalde over de doorgetrokken streep een andere auto in. Kort daarop kwam er een melding dat er een auto op de Rivierensingel tegen een boom gereden was en dat de bestuurder was weggelopen. De agenten troffen de bewuste auto aan die ze eerder hadden zien rijden op de Rochadeweg. Tijdens een onderzoek in de buurt troffen ze de bestuurder aan in de bosjes van de Bruhezerweg. De man werd aangehouden en hij bekende de auto in Geleen te hebben gestolen. De man was niet in het bezit van een rijbewijs. Hij is voor verder onderzoek ingesloten.

Helmond: Diefstal
Een 19-jarige vrouw uit Someren parkeerde woensdag haar auto in de berm van de Scheepstal en vergat de auto goed te sluiten. Toen ze 's avond bij haar auto terugkwam was haar jas en portemonnaie, met enkele tientjes, pinpas, identiteitskaart en OVJ kaart uit de auto gestolen.

Helmond: Diefstal auto
In de nacht van woensdag op donderdag werd op de 2e Tussendijk in Helmond een witte Mercedes bestelbus met het kenteken VF-64-FN gestolen.