Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 10-06-1999

Donderdag 10 Juni

SNELHEIDSCONTROLES (Haarsteeg en Vlijmen)

Op de Mommersteef in Haarsteeg zijn woensdagmiddag 21 processen-verbaal opgemaakt tegen te hard rijdende automobilisten. De controle vond plaats tussen 16.45 uur en 17.15 uur. De maximum toegestane snelheid bedraagt 50 kilometer per uur. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 74 km/u. Op de Vendreef in Vlijmen kregen 9 bestuurders een bekeuring. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 112 kilometer waar slechts 50 is toegestaan.

AANRIJDING MET LETSEL (Drunen)

Vanmorgen raakte een 21 jarige bromfietsster uit Waalwijk gewond toen zij op de kruising van de Torenstraat met de Grotestraat in Drunen met haar bromfiets tegen een personenauto botste. De personenauto, bestuurd door een 33-jarige inwoner van Drunen kreeg van de bromfietsster geen vrije doorgang. Zij kwam daarbij ten val en raakte zodanig gewond dat zij voor onderzoek naar het ziekenhuis moest worden vervoerd.

BRANDSTICHTING ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht werd het inbraakalarm van een bedrijf aan de Industriestraat in 's-Hertogenbosch geactiveerd. Bij het instellen van een onderzoek bleek dat onbekenden brandend papier door de brievenbus van het pand hadden gegooid. Door de rookontwikkeling ging het alarm af, hetgeen erger heeft voorkomen.

MISHANDELING ('s-Hertogenbosch)

Gistermiddag is in de Van Beresteynstraat in 's-Hertogenbosch een 33-jarige vrouw uit Hintham mishandeld. Zij werd door een onbekende man hard omver geduwd en kwam daarbij op straat ten val. De vrouw stond met haar auto met geopende portieren om haar twee kinderen in te laten stappen. Dit duurde een andere automobilist, voor wie de doorgang op dat moment even gestremd werd, kennelijk iets te lang. Hij stapte uit, smeet met kracht een van de portieren van de auto van de vrouw dicht en gaf haar een zodanig harde duw dat zij ten val kwam. De vrouw liep daarbij een pijnlijke heup op. De vrouw deed aangifte bij de politie. Het kenteken van de auto van de onbekende man is bij de politie inmiddels bekend geworden en een nader onderzoek wordt ingesteld.

OPENLIJKE GEWELDPLEGING EN BEDREIGING('s-Hertogenbosch)

Woensdagavond zijn op de Vogelstraat in 's-Hertogenbosch 3 mannen, een 20-jarige inwoner van Gouda en twee jongens uit 's-Hertogenbosch van 17 en 18 jaar oud aangehouden terzake openlijke geweldpleging en bedreiging. De betreffende jongeren stonden met een auto, met daarin ook een meisje, stil voor het verkeerslicht op de kruising van de Van Grobbendocklaan met de Graafseweg toen er een andere auto naast hen kwam kwam staan. De inzittenden van die andere auto keken naar het meisje. Dat stond de bestuurder van de auto met het meisje, de 20-jarige man uit Gouda, kennelijk niet aan. Er werd door de geopende portierramen wat naar elkaar geroepen. Vervolgens nam de man uit Gouda uit het dashbordkastje een op een vuurwapen gelijkend voorwerp en richtte dit op de inzittende van de andere auto. Na een korte rit die eindigde op de Palmboonstraat escaleerde het geheel nadat de beide bestuurders hun voertuigen tot stilstand hadden gebracht. Er ontstond een vechtpartij tussen de beide bestuurders waarmee ook de anderen zich gingen bemoeien. De man uit Gouda hanteerde daarbij weer het vermoedelijke vuurwapen hetgeen echter niet afging. Toen beide partijen later op het politiebureau hun verhaal wilden gaan vertellen kraakten zij weer met elkaar in gevecht. De politie heeft alle partijen aangehoord en uiteindelijk drie verdachten, de man uit Gouda en twee van zijn passagiers aangehouden. Het onderzoek wordt voortgezet.

ONDERZOEK AUTODIEFSTAL EN BRAND ('s-Hertogenbosch)

Op 19 mei trof de politie langs de Oosterplasweg in 's-Hertogenbsoch een brandende auto aan die van diefstal afkomstig bleek te zijn. Onderzoek leidde tot de aanhouding van twee jongens van 22 en 16 jaar uit 's-Hertogenbosch. Beiden hebben inmiddels bekend de auto vanaf de Sportlaan te hebben gestolen en vervolgens in brand te hebben gestoken. Zij worden vrijdag voorgeleid voor de Officier van Justitie.