Microsoft Office 2000, nieuwe bureautica-suite voor PC

Datum nieuwsfeit: 10-06-1999

Microsoft Benelux

Microsoft Office 2000, Nieuwe bureautica-suite voor PC

Brussel, 10 juni 1999 - Microsoft lanceert vandaag een nieuwe suite bureauticatoepassingen voor PC: Microsoft Office 2000. Deze nieuwe bureautica-suite is volledig afgestemd op gebruik van het web en vergemakkelijkt aanzienlijk groepswerk, communicatie binnen groepen en analyse van gegevens. Microsoft Office 2000 verhoogt niet alleen het gebruiksgemak, maar vermindert tegelijkertijd ook de gebruikskosten.

De nieuwe Microsoft Office 2000 suite omvat alle ondertussen internationaal bekende bureautica-software van Microsoft. Meer bepaald het tekstverwerkingspakket Word 2000, het rekenblad Excel 2000, de presentatiesoftware PowerPoint 2000, de relationele database Access 2000 en uiteraard ook Outlook 2000 voor het beheer van elektronische post en informatie. Bovendien is de Microsoft Office 2000 familie aangevuld met drie nieuwe leden: PhotoDraw 2000 voor de verwerking van beelden en grafische informatie, Publisher 2000 voor paginaopmaak en FrontPage 2000 voor het ontwerpen en beheren van Internet-pagina's.

Voor Kleine en Middelgrote Ondernemingen (KMO's) heeft Microsoft de Small Business Customer Manager aan Microsoft Office 2000 toegevoegd. Met deze tool kunnen KMO's perfect hun klantenopvolging verzorgen en analyses uitvoeren op basis van verschillende soorten gegevens waarover ze beschikken. Deze gegevens kunnen onder meer afkomstig zijn uit hun boekhoudsysteem of uit het dossier "contacten" in Outlook.

Small Business Customer Manager ondersteunt reeds een aantal oplossingen voor bedrijfsboekhouding. Erik van Esch, Product Manager Business Software van Davilex, omschrijft Small Business Customer Manager als: "... een gecentraliseerde database waarin financieel-administratieve informatie en klanten vanuit de Business Software van Davilex kunnen worden gecombineerd met Microsoft Outlook 2000, Word, Excel en Publisher 2000. Op die manier kan een onderneming deze belangrijke informatie beter gebruiken en analyseren met behulp van Microsoft Office 2000."

Microsoft Office 2000 maakt ook gebruik van de spraaktechnologie van Lernout & Hauspie. Peter Huysmans, Senior Product Manager Vertical Market Applications Europe Lernout & Hauspie Speech Products: "Microsoft en Lernout & Hauspie werken reeds meerdere jaren samen aan de definitie van de SAPI (Speech Application Programming Interface). Daardoor is de spraaktechnologie van L&H perfect aangepast aan de jongste telg van de Microsoft-familie, Microsoft Office 2000, wat de bediening van het Microsoft Windows-platform via spraak sneller, makkelijker en efficiënter maakt."

Een naadloos geheel van gebruiksvriendelijke software

De nieuwe bureautica-suite Microsoft Office 2000 is een naadloos geheel van gebruiksvriendelijke software, die exact zo reageert als de gebruikers verwachten. Alle gebruikers en ondernemingen kunnen bijgevolg snel en probleemloos aan de slag met Microsoft Office 2000, ook voor netwerktoepassingen. Van bij de eerste gebruikssessie mag men rekenen op verrassende resultaten die de productiviteit verbeteren.

"De groep Moorkens in Kontich (Mitsubishi, Hyundai, Suzuki, ACC, Abelim, Vanderhulst en ACH) heeft Microsoft Office 2000 en Microsoft Exchange op zeer korte tijd geïnstalleerd op bijna 500 PC's," aldus Jan Dockx, Assistant Administration Manager bij Moorkens Car Division. "Wij hebben Microsoft Office 2000 boven Office 97 gekozen, omdat de installatiemogelijkheden en hulpmiddelen aanzienlijk verbeterd zijn. Hierdoor hebben we de roll-out op kortere tijd kunnen uitvoeren en hadden we meer controle over wat er geïnstalleerd werd. We hebben voor sommige werknemers geopteerd voor Microsoft Office 2000 Premium, waarvan onder andere FrontPage 2000 deel uitmaakt. Wij zijn ervan overtuigd dat dit een goede investering zal zijn als we binnenkort ons intranet uitbouwen."

Groepswerk en delen van gegevens via het web

Met Microsoft Office 2000 ontstaat een nieuwe werkstijl gebaseerd op een geïntegreerd gebruik van productiviteitsverhogende web tools, zodat het delen van gegevens en de samenwerking vlotter dan ooit verlopen. Microsoft Office 2000 Premium, de meest volledige versie van Microsoft Office 2000, omvat daarom FrontPage 2000, waarmee ondernemingen op een uiterst eenvoudige manier hun eigen internet site kunnen opzetten en onderhouden.

"Website Hosting op NT is voor EUnet heel sterk gegroeid. De laatste maanden alleen al zijn er honderden nieuwe KMO's die besloten hun eigen website bij ons te hosten. Updating van hun website gebeurt voor deze klanten bijna uitsluitend via Frontpage. Om hen ten volle te laten genieten van alle mogelijkheden ondersteunen wij op onze NT webservers natuurlijk alle FP Server Extensions. We waren de eerste Belgische provider die dit initiatief nam. Bij de komst van dit product realiseerden wij ons onmiddellijk het groeipotentieel aan kleine websites. Met Frontpage 2000 verwacht EUnet een nog steilere groei in de hosting business, aangezien het een nog beter geïntegreerd lid van de Microsoft Office familie is geworden," aldus Carl Alloin, sales en marketing manager bij EUnet.

Ondersteuning van partners

Talrijke partners van Microsoft, constructeurs van PC's en dienstverlenende ondernemingen hebben verklaard de nieuwe Microsoft Office 2000 suite te zullen ondersteunen.

"Met de lancering van Microsoft Office 2000 krijgt de bedrijfswereld een sterk instrument in handen om de productiviteit te verbeteren. Microsoft Office 2000 is een gebruiksvriendelijke suite waarmee bedrijven de TCO kunnen reduceren en de web-integratie verbeteren," aldus Philippe Labio, Marketing Manager Unisys Belgium. "Unisys Belgium staat klaar met een volledig uitgewerkte oplossing voor een snelle implementatie en succesvolle integratie van Microsoft Office 2000. Unisys heeft een enorme ervaring opgebouwd niet alleen in het ontwerp en de implementatie van gedistribueerde infrastructuren, maar ook voor operationele ondersteuning. De nieuwe Unisys Office 2000 Solution omvat alle middelen en diensten die nodig zijn voor een probleemloze, snelle ontplooiing van Microsoft Office 2000 in veeleisende industriële omgevingen. Met onze Unisys Office 2000 Solution kunnen bedrijven sneller genieten van de talloze functionaliteiten en voordelen van deze suite."

"Migration Services for Microsoft Office 2000, zo heet het geheel van migratiediensten van Wang Global voor de nieuwe Microsoft Office 2000 suite met web ondersteuning. Dit geheel van diensten stelt onze klanten in staat om snel en efficiënt Microsoft Office 2000 in hun bestaande infrastructuur te integreren," verklaart Eric Vander Elst, General Manager van Wang Global Belgium. De ontwerp- en implementatiediensten van Wang Global leggen de basis voor meer vruchtbare samenwerking, een vlot beheer van gegevens en een betere controle van de TCO. Wij weten dat onze klanten deze mogelijkheden bijzonder op prijs stellen. Deze diensten geven onze klanten de mogelijkheid om een toekomstbestendige en flexibele omgeving uit te bouwen, zonder zich zorgen te moeten maken over de detailproblemen die onvermijdelijk met dergelijke migraties gepaard gaan."

Ook talrijke opleidingscentra hebben ondertussen hun programma's aangepast en staan klaar voor Microsoft Office 2000 cursussen. "Microsoft Office 2000 biedt heel wat krachtige mogelijkheden voor het uitwisselen van informatie en het analyseren van gegevens. Als werknemers zeer snel een hoog rendement van de nieuwe software willen, loont het de moeite om een training te volgen. POSA biedt nu reeds een aantal opleidingen op verschillende niveaus in Word 2000, Excel 2000 en Outlook 2000, Powerpoint 2000 en Access 2000," aldus Ann Hendrikx, Account Manager bij POSA.

Microsoft (op NASDAQ genoteerd als MSFT) is wereldwijd marktleider in software voor personal computers. Het bedrijf biedt een breed scala van producten en diensten voor zakelijk en persoonlijk gebruik, elk ontworpen met de bedoeling het voor mensen eenvoudiger en aangenamer te maken elke dag optimaal te profiteren van de kracht van personal computing.

Voor informatie (eindgebruikers)

Microsoft Information Center (Nederland), telefoon +31 20 500 1005

Microsoft Information Center (België), telefoon +32 2 481 52 52

Voor informatie (redacties)

Microsoft B.V. (Nederland) Aurelia C. van den Berg, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 20 500 1232

Microsoft N.V. (België) Els Stevens, Press Relations, telefoon: +32 2 730 39 14

© 1999 Microsoft Corporation. All rights reserved. Terms of Use.