'Nu eerst een Bavaria' wint Europese reclameprijs

BAVARIA N.V.

Europese lamp schijnt voor Bavaria

Lieshoutse brouwer wint Europese reclameprijs

LIESHOUT, 10 juni 1999 - Bierbrouwerij Bavaria heeft een van de belangrijkste Europese reclamevakprijzen in de wacht gesleept. De promotieactie 'Zo. Nu eerst een Bavaria!' won afgelopen zaterdag in Engeland als enige van de Nederlandse inzendingen een Golden Award tijdens de verkiezingen van de Art Directors Club Europe (ADCE). In de ADCE komt een groot aantal Europese organisaties van reclamemakers samen voor de beoordeling van het meest creatieve reclamewerk in Europa. Nederland wordt tijdens deze verkiezingen vertegenwoordigd door het ADCN, dat alle nationale winnaars van de zogenaamde 'Lampen' instuurt om mee te dingen naar deze prijs.

De winnende promotieactie van Bavaria liep van juni tot en met september 1998. Het betrof een bijzondere fotowedstrijd, die uiteindelijk maar liefst bijna 10.000 inzenders aanspoorde tot het maken van een vakantiefoto die het best invulling gaf aan de bekende slogan van de brouwer: 'Zo. Nu eerst een Bavaria!'

De promotieactie won inmiddels al verschillende prijzen. Naast deze ADCE Award, die met name het creatieve aspect beoordeelt, won de actie de Nederlandse prijs voor de beste promotie (de Esprix) en is zij daarvoor ook Europees genomineerd. Ook bij de consument scoorde de actie goed, met name op de aspecten sympathie en aantrekkelijkheid.

Paul van den Acker, bij Bavaria verantwoordelijk voor deze actie: ' Wij zijn er natuurlijk zeer trots op dat wij als enige Nederlanders in de prijzen zijn gevallen in het Mekka van de reclame, Engeland. Wat ons bijzonder aanspreekt, en dan spreek ik ook voor ons reclamebureau Schaeffer Wunsch Has, is dat we gewonnen hebben met een compleet afgeronde promotieactie. Voor ons gaat het niet om een enkele advertentie maar een consistent geheel. Maar nog belangrijker dan deze vakprijs blijft natuurlijk het feit dat bijna 10.000 families tijdens hun vakantie bewust met Bavaria bezig zijn geweest. Dat was meer dan wij hadden durven verwachten!'

Noot voor redacties