Onderzoek dood vrouw Veendam afgerond

Onderzoek dood vrouw Veendam afgerond/
Vrijdag 11 juni 1999

Onderzoek dood vrouw Veendam

De politie heeft het onderzoek naar de dood van de 39-jarige vrouw uit Veendam, waarvan het stoffelijk overschot vorige week vrijdag werd gevonden in een woning aan de Meezenbroekstraat in Veendam, afgerond. De voorlopige hechtenis van de 28-jarige man die in verband met de dood van de vrouw was aangehouden, is opgeheven. De man is vrij gelaten.

Onderzoek door het Gerechtelijk Laboratorium heeft uitgewezen dat de vrouw vermoedelijk is overleden aan de gevolgen van het innemen van een hoeveelheid slaapmiddelen in combinatie met methadon. De verdachte heeft tijdens het politieonderzoek bekend dat hij de vrouw op haar uitdrukkelijk verzoek methadon heeft toegediend.

De politie heeft de bevindingen van het onderzoek vastgelegd in een proces-verbaal. Op basis daarvan beslist het Openbaar Ministerie of er sprake is van strafbare feiten en of de verdachte wordt vervolgd.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting 0 50 - 5 995 010