Benoemingen in directie De Nederlandsche Bank

De Nederlandsche Bank NV
Afdeling Externe betrekkingen en voorlichting

11 juni 1999

De directie van de Nederlandsche Bank deelt mee dat drs. S. de Wilde, thans afdelingsdirecteur van de Afdeling Ontwikkeling betalingsverkeer en coördinator giraal betalingsverkeer van de Nederlandsche Bank, en dhr. M. van der Struis RE RA, thans adjunct-afdelingsdirecteur van de Sector Internationale banken van het Directoraat Toezicht van de Nederlandsche Bank, met ingang van 1 juli a.s. zijn benoemd tot onderdirecteur van de Nederlandsche Bank. Hiermee wordt voorzien in de vacatures die zijn ontstaan als gevolg van het vertrek van drs. P.A.A.M. Cornet en drs. A.L. Touw RA.

De heer De Wilde wordt verantwoordelijk voor de Sector Banken, belegginsinstellingen en wisselkantoren van het Directoraat Toezicht en de heer Van der Struis voor de Sector Internationale banken van het Directoraat Toezicht.

De heer De Wilde (1947) is sinds 1973 werkzaam bij de Nederlandsche Bank, onder andere als afdelingsdirecteur van de Afdelingen Organisatie, Geld- en kapitaalmarkt, Export- en importgaranties en Ontwikkeling betalingsverkeer. Hij is onder meer nauw betrokken geweest bij de totstandkoming van het TOP-betaalsysteem van de Bank en de voorbereidingen voor de invoering van de euro en beschikt over een brede kennis van de financiële en bancaire sector in Nederland.

De heer Van der Struis (1953) is sinds 1986 werkzaam bij de Nederlandsche Bank en beschikt over een brede kennis van de internationale bancaire sector. Hiervoor was hij werkzaam bij de Algemene Rekenkamer te Den Haag. In zijn huidige functie als adjunct-afdelingsdirecteur is hij verantwoordelijk geweest voor het toezicht op circa 40 banken, waaronder ING Bank N.V. Sinds 1995 geeft hij leiding aan het team dat is belast met het toezicht op ABN AMRO Bank N.V.

Voor nadere vragen of informatie kunt u zich wenden tot drs. Olaf C.H.M. Sleijpen, perswoordvoerder van de Nederlandsche Bank (tel: 020-5243100).