Nieuwe NNI publicaties voor machinebouwers

Datum nieuwsfeit: 11-06-1999
Nederlands Normalisatie-instituut

11 juni 1999

Twee nieuwe NNI publicaties voor machinebouwers:

Cd-rom en NEN-bundel voor werktuigbouwkundig tekenen

Delft - Technische tekeningen zijn een belangrijk communicatiemiddel, moeten dus eenduidig zijn en voldoen aan de laatste normen. Het Nederlands Normalisatie-instituut heeft daarom twee producten voor de tekenkamer gepubliceerd: een nieuwe cd-rom met technische tekeningen en de tweede druk van NEN-bundel 16 Normen voor werktuigbouwkundig tekenen.

De nieuwe cd-rom, CD 521 Technische tekeningen - symbolen voor werktuigbouwkundige schemas bevat genormaliseerde symbolen voor schemas van procesinstallaties en -instrumentatie, hydrauliek en pneumatiek, en warmte- en luchttechniek. De symbolen kunnen naar een CAD-systeem worden gekopieerd.
NEN-bundel 16 bevat nu 59, grotendeels internationale normen voor het maken van werktuigbouwkundige tekeningen. Vrijwel alle opgenomen normen zijn in de Nederlandse taal.

Bestellingen
NEN-bundel 16 kost NLG 196,- excl. 6% btw. De cd-rom CD 521 kost NLG 195,- excl. 17,5% btw. Bedrijven kunnen deze publicaties telefonisch of schriftelijk bestellen bij de afdeling Klantenservice, telefoon (015) 2 690 391, fax (015) 2 690 271, e-mail: (bestel@nni.nl).
Particulieren kunnen deze publicaties bestellen door overmaking van het genoemde bedrag, vermeerderd met de verschuldigde btw, op Postbanknummer 25301 van het NNI in Delft onder vermelding van de gewenste publicatie.

Inlichtingen
Inlichtingen zijn te verkrijgen bij NNI-Klantenservice, telefoon (015) 2 690 391 of bij
ir. J. Landri, standardization consultant bij de hoofdafdeling Industrie, e-mail: (job.landre@nni.nl).
Bestelling is ook mogelijk door invullen van het bestelformulier in de rubriek "bestellingen" van de NNI website.