Symposium: Zuid-Afrika 1e wereld?

Datum nieuwsfeit: 12-06-1999
Symposium "Zuid-Afrika 1e wereld?" door SIB met Carl Niehaus

Datum: Zaterdag 12 juni 15.00-17.30u.

Studenten- en jongerenvereniging voor Internationale Betrekkingen organiseert, in een uniek samenwerkingsverband tussen de werkgroepen Afrika van de verenigingen SIB-Maastricht en SIB-Amsterdam, een symposium naar aanleiding van de verkiezingen van 2 juni in Zuid-Afrika. Mede dankzij het NZAV (Nederlands Zuid-Afrikaanse Vereniging) heeft dit symposium vorm kunnen krijgen.

Dit symposium "Zuid Afrika 1e wereld?" zal als vraagstelling hebben wat in het algemeen de nieuwe politieke situatie binnen Zuid-Afrika voor gevolgen zal hebben voor de Zuid-Afrikanen en voor de relatie met Nederland.\

Sprekers zullen onder anderen zijn:
Carl Niehaus, ambassadeur van Zuid-Afrika
Jeff Balch, AWEPA / Lid Europarlement
Ineke van Kessel, Afrika Studiecentrum Leiden

De gespreksleiding zal in handen zijn van Peter Sluiter van het NIZA. Een inleiding zal worden gehouden door de Zuid-Afrikaan Tembinkosi Bonakele.

U bent allen van harte welkom voor een toegangsprijs van 5 gulden, SIB- en NZAV-leden betalen 3 gulden op zaterdag 12 juni te Amsterdam. Het symposium wordt gehouden in het UvA-gebouw "Roeterseiland" van de afdeling Psychologie aan de Roetersstraat 15 in Zaal AD. Aanvang 15.00 u., zaal open 14.30 u.

Organisatie: SIB-Maastricht/SIB-Amsterdam Interstedelijke Werkgroep Afrika

adres: Grote Looiersstraat 19-A/01