Politiebericht provincie Groningen

Zaterdag 12 juni 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Winschoten: Jongen valt door dak
Aan de Oosterhaven-kade in Winschoten is gistermiddag een jongen (leeftijd onbekend) door het dak van een loods gevallen. De jongen speelde samen met een vriendje met een bal. Die kwam op een gegeven moment op het dak van het gebouw terecht. Bij een poging de bal van het dak te halen zakte de knaap door de platen van het dak. Hij viel vervolgens 6 meter naar beneden en kwam op een betonnen vloer terecht. De jongen is met diverse verwondingen overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen.

Appingedam: Bestuurster onder invloed
In de Stationsstraat in Appingedam heeft de politie vannacht een 23-jarige vrouw uit Delfzijl aangehouden wegens rijden onder invloed. De vrouw reed in een auto en bij controle door de politie bleek zij onder invloed van alcohol te verkeren. Op het politiebureau werd bij de ademanalyse 0.7 promille alcohol gemeten. Na verhoor is de vrouw heengezonden met een dagvaarding en geldboete van 390 gulden. Ze kreeg ook nog een rijverbod van 3 uur opgelegd.

Delfzijl: Man aangehouden wegens dronkenschap en vernieling De politie heeft vannacht in de Nieuweweg in Delfzijl een 17-jarige man uit Appingedam aangehouden. De man verkeerde onder invloed van alcohol en kreeg ruzie met een vriend. Tijdens die ruzie schopte hij tegen twee geparkeerde auto's aan waardoor deze beschadigd raakten. Hij is op het politiebureau ter ontnuchtering en voor nader verhoor ingesloten.

Appingedam: Man met mes bedreigd
De politie heeft gistermiddag in de Pieter Veningastraat in Appingedam een 30-jarige man uit die plaats aangehouden. De man had kort voor de aanhouding een 33-jarig familielid met een mes bedreigd nadat beiden ruzie hadden gekregen over een familiekwestie. Bij de aanhouding had de verdachte het mes nog in zijn bezit. Dat is in beslag genomen. De man is na verhoor heengezonden. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Sappemeer: Gewonde bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval aan de Winkelhoek in Sappemeer is gistermiddag een 35-jarige man uit Hoogezand gewond geraakt. De man reed op een bromfiets en verleende op de kruising met de Bart van der Helmstraat geen voorrang aan een auto bestuurd door een 71-jarige man uit Hoogezand. De bromfietser kwam te vallen is met een hoofdwond overgebracht naar een huisarts.

Bareveld: Auto in sloot
Na een melding van de politie in Drenthe troffen surveillerende politiemensen gisteravond in een sloot langs de Rijksweg N33 bij Bareveld een auto aan. Bij de auto was geen bestuurder aanwezig. Op basis van een door getuigen - die de bestuurder hadden zien weglopen - opgegeven signalement werd deze korte tijd later aangetroffen in een telefooncel in Eexterveenschekanaal. Hij is aangehouden wegens het verlaten van de plaats van het ongeval en naar het politiebureau gebracht. Daar bleek dat de verdachte, een 35-jarige man uit Groningen, gedronken had. Bij de ademanalyse werd 0.8 promille alcohol gemeten. De man verklaarde dat de remmen van zijn auto hadden geweigerd nadat hij een andere auto had ingehaald. Daardoor was de wagen onbestuurbaar geworden en in de sloot terechtgekomen. Na verhoor is de verdachte heengezonden. Zijn rijbewijs, dat overigens in 1997 de geldigheid al had verloren, is door de politie ingevorderd. De auto is door een berger uit de sloot gehaald. Het kentekenbewijs van de auto,die niet APK

-gekeurd was, is door de politie ingenomen. De auto wordt, voor zover mogelijk, aan een technisch onderzoek onderworpen.

Voor nadere informatie: afdeling Voorlichting 0 50 - 5 995 010