Hunter Douglas neemt Vental Solex in Noorwegen over

Datum nieuwsfeit: 14-06-1999

PERSBERICHT

HUNTER DOUGLAS N.V., Piekstraat 2, 3071 EL Rotterdam, Nederland, Tel. 010 - 4869911, Telex 28694-28899, Telefax 010 - 48503550

Voor publicatie: 14 juni 1999
17.00 uur

HUNTER DOUGLAS NEEMT VENTAL SOLEX IN NOORWEGEN OVER

Rotterdam: Hunter Douglas, wereldwijd marktleider op het gebied van raambekledingproducten, heeft Vental Solex overgenomen, marktleider in Noorwegen als assembleur van buitenzonweringproducten voor de projectmarkt.

Vental Solex is gevestigd in Oslo en heeft een omzet van ongeveer f 15 miljoen en 40 werknemers. De voorwaarden van de transactie worden niet bekend gemaakt.

Vental Solex is een aanvulling op Kjells Markiser, de onlangs overgenomen Noorse assembleur, die zich richt op de consumentenmarkt. Deze bedrijven zullen Hunter Douglas een leidende positie geven in binnen- en buitenzonweringproducten in Noorwegen.

Hunter Douglas, met het hoofdkantoor in Rotterdam, is wereldwijd marktleider op het gebied van raambekledingproducten en een belangrijke producent van bouwproducten. De Groep omvat 136 ondernemingen, die actief zijn in ruim 80 landen. Hunter Douglas heeft ongeveer 13.500 werknemers en een omzet van circa f 2,7 miljard over 1998.

De aandelen van Hunter Douglas N.V. worden verhandeld aan de Nederlandse, Zwitserse en Duitse effectenbeurzen, via Seaq International (Londen) en als ADR's op de "over-the counter-market" in New York.

Voor nadere informatie :
L. Reijtenbagh