Innovatieve luchtreiniger maakt werkplek rookvrij

Datum nieuwsfeit: 14-06-1999

FRISSE LUCHT INTERNATIONAL BV

Innovatieve luchtreiniger maakt werkplek rookvrij

Rokers en niet-rokers zonder ergernis samen op werkplek Lucht rookvrij dankzij innovatieve luchtreiniger

ALKMAAR - Honeywell heeft voor de zakelijke markt een luchtreiniger ontwikkeld die de lucht voor bijna honderd procent zuivert: de Honeywell Enviracaire. Het apparaat functioneert zo effectief, dat niet-rokers op de werkplek geen hinder ondervinden van rokende collega's. Frisse Lucht International BV brengt de luchtreiniger op de markt. Het Alkmaarse bedrijf is exclusief leverancier van de Enviracaire in Nederland.
Zorgdragen voor een goed binnenmilieu op de werkplek is een 'must' voor iedere werkgever. Niet alleen vanuit sociaal oogpunt, maar ook doordat de Arbowet daarop toeziet. De Arbowet verplicht werkgevers het werk zodanig in te richten en te organiseren dat werknemers zo goed mogelijk worden beschermd tegen gezondheidsrisico's, waaronder de kankerverwekkende stoffen die in rook aanwezig zijn. Dat impliceert dat de werkgever eraan gehouden is te voorkomen dat werknemers worden blootgesteld aan rook.

Frisse Lucht International BV springt op die regelgeving in door zijn assortiment luchtreinigers te verrijken met de innovatieve Honeywell Enviracaire. Gebruik van deze luchtreiniger garandeert dat niemand meer last heeft van de rook van een ander. Het apparaat is uitgerust met een HEPA-filter die effectief alle irriterende deeltjes, waaronder dus rook, uit de lucht verwijdert. Hierdoor wordt de lucht voor 99,97 procent gereinigd.

Gebruikers van de Honeywell Enviracaire zijn de Arbowet een stapje voor. Het apparaat zorgt voor een continu schone, frisse lucht die de gezondheid ten goede komt en zal bijdragen aan de afname van het ziekteverzuim. Irritaties en discussies worden voorkomen, de werksfeer verbetert en werknemers zullen meer gemotiveerd zijn. Daarnaast worden rookpauzes overbodig, wat omzetverhoging in de hand zal werken.

De Honeywell Enviracaire wint steeds meer terrein. Niet alleen in de horeca, waar het apparaat inmiddels met veel enthousiasme is ontvangen. Ook in het bedrijfsleven wordt de Enviracaire steeds vaker als een onmisbaar element beschouwd.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties