EMC benoemt Henny van Galen tot salesmanager

Datum nieuwsfeit: 14-06-1999
EMC benoemt Henny van Galen tot salesmanager

Nieuwegein, 14 juni 1999 - EMC Nederland, marktleider op het gebied van systemen, software en services voor bedrijfsbrede informatie-opslag, heeft Henny van Galen (36) benoemd tot district sales manager voor de segmenten Government, Services, Trade, Transport, Industry en Utilities. Van Galen zet zich sinds maandag 6 juni 1999 in voor de algemene EMC-doelstelling om de jaarlijkse omzet met minimaal 35 procent te laten groeien.

Van Galen heeft vanaf 1996 gewerkt bij SUN, waar hij verantwoordelijk was voor de opbouw van de SUN after market, een Europees centrum voor de verkoop van SUN-producten (onder andere voor gegevensopslag), waar 40 personen werken. Voordat hij bij SUN begon, heeft Van Galen diverse sales en sales management functies bekleed, onder andere bij Unify, Cognos en Oracle.

EMC
EMC Corporation, gevestigd in Hopkinton, de Verenigde Staten, is naast IBM de grootste producent van intelligente 'disk storage' systemen voor opslag en opvragen van informatie. Het aanbod bestaat op dit moment uit de Symmetrix-serie voor mainframes van IBM, Bull, Siemens en Unisys en open systemen. Daarnaast levert EMC belangrijke softwareoplossingen voor data sharing, netwerk file services, remote mirroring en enterprise storage en back-up. EMC staat genoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE) en beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. EMC behaalde over het boekjaar 1998 een omzet van $3,97 miljard en een winst van $ 793 miljoen. Informatie over EMC en haar producten is beschikbaar op het World Wide Web op .

Voor meer informatie:
EMC Computer Systems (Benelux) B.V., tel: 030 600 92 00, contactpersoon: Rob Venstra of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, tel : 023 562 82 08, contactpersoon: Robert W. de Moll
(e-mail: (robertdm@monogram.nl)).