Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 14-06-1999

Maandag 14 Juni

VERNIELINGEN RONDOM SCHOLEN

Zondagavond werd ontdekt dat van een school aan de Herpenstraat in Uden een aantal ruiten was vernield. Vermoedelijk zijn de daders via een brandtrap op het dak van de school geklommen. Daar werden drie grote lichtkoepels, zestien ruiten en twee luchtkokers vernield. Ook twee binnendeuren van de school raakten beschadigd. Tevens gooiden de daders stenen tegen het glas-in-lood waardoor vijf ruitjes vernield werden Maandagmorgen bleek dat het prikkeldraad rondom een school aan de Maatsestraat in Uden was vernield. Ook bij deze school zijn vernielingen gepleegd. Palen zijn uit de grond getrokken, lampen van de fietsenstalling vernield, ruiten ingegooid, hekwerk kapot geknipt en zeven roosters uit de grond gelicht.

AUTO IN DE SLOOT

Een 24-jarige man uit Den Bosch reed zondagavond vanaf een parkeerterrein de Bergmaas in Reek op en verleende daarbij geen voorrang aan een 29-jarige autobestuurder uit Grave. De Gravenaar belandde met zijn auto in de sloot, doch hij kwam met de schrik vrij evenals de veroorzaker van het ongeval.

DEKZEILEN VERNIELD

Op een bedrijfsterrein aan de Handelslaan in Uden zijn afgelopen weekend de zeilen opengeknipt van zeker elf vrachtauto's. Het ging de dader vermoedelijk om de lading maar kennelijk was er niets van zijn gading bij. Er worden geen goederen vermist. Om op het terrein te komen is het gaas rondom doorgeknipt.

MAN MISHANDELD

Een 61-jarige inwoner van Uden heeft aangifte gedaan van zware mishandeling. De man is zondagavond op of in de omgeving van de Zoggelstraat in Uden mishandeld door een onbekende. De Udenaar kan zich niet alles meer herinneren omdat hij tijdens de mishandeling onder invloed van alcohol was. Het slachtoffer liep daarbij een groot aantal verwondingen op in zijn gezicht, dat later in het ziekenhuis in Veghel op vijftien plaatsen is gehecht. Tevens is een oor weer gedeeltelijk aangenaaid en zat op het moment van aangifte nog een oog helemaal dicht. De politie heeft de zaak in onderzoek.

AUTO WEG

Een inwoner van Schaijk werd vanmorgen door twee agenten uit bed gebeld. De Schaijkenaar had zijn rode Volkswagen Golf GTI nog niet gemist maar het bleek dat de auto vannacht op de Molenaarstraat in Schaijk was gestolen. Het voertuig was door agenten van het district Maasland in Maren-Kessel aangetroffen.