Partnership Telekabel en Siemens in zakelijke markt

Datum nieuwsfeit: 14-06-1999
Telekabel

Partnership Telekabel en Siemens in zakelijke markt

Amsterdam, 14 juni 1999 - Vandaag zijn Telekabel en Siemens een overeenkomst aangegaan om gezamenlijk bedrijfscommunicatie oplossingen voor de zakelijke markt aan te bieden. Door gebruik te maken van elkaars productaanbod en ervaring kunnen huidige en nieuwe zakelijke klanten van beide partijen hier nog meer van profiteren. De overeenkomst zal de huidige marktpositie van Telekabel en Siemens in de zakelijke markt verder verstevigen.

Telekabel heeft ten behoeve van de verdere uitbouw van haar zakelijke markt portfolio een overeenkomst gesloten met Siemens. In de Telekabel regio's Brabant, Gelderland, Flevoland en Friesland betekent dat de klant vanaf nu door het geïntegreerde aanbod van bedrijfstelefooncentrales en diensten van Telekabel (ISDN 30, Datahuurlijnen en Business Internet) nog meer kostenbesparingen kan realiseren.

"Wij hebben voor Siemens gekozen, omdat Siemens één van de aanbieders is die op dit moment in staat is om aan onze eisen van een partnership te voldoen. Daarnaast hebben we in het verleden al menigmaal samengewerkt om succesvol geïntegreerde telecom-oplossingen bij klanten te implementeren", aldus Cees Bohnenn, directeur Sales en Marketing Zakelijke Markt.

"Voice over IP wordt met deze samenwerking een feit", aldus Eric Itzenga, Business Unit Manager van Siemens. "De combinatie van InterLAN van Telekabel en de Hicom Xpress van Siemens maken de flex-plek zeer aantrekkelijk."

De bedrijven
Telekabel is een 100% dochter van UPC en met een bereik van 1.6 miljoen klanten de grootste aanbieder van multimedia- en communicatiediensten over breedbandige netwerken in Nederland. Telekabel is actief in Flevoland, Friesland, Overijssel, Gelderland, Noord-Brabant en, via haar 50% participatie in A2000, in Noord-Holland.

United Pan-Europe Communications (NASDAQ UPCOY - AEX UPC), met het hoofdkantoor in Amsterdam, is een van de meest innovatieve breedbandcommunicatiebedrijven in Europa. Het is eigenaar en operator van de grootste particuliere pan-Europese groep van breedbandcommunicatienetwerken. UPC levert kabeltelevisie-, telefonie-, Internet- en programmeerdiensten. Het beschikt over gevestigde multi-servicecommunicatiesystemen in 10 landen in Europa en in Israël.

Per 31 maart 1999 bereikten de netwerken van UPC circa 4,8 miljoen huishoudens. Ze waren samen goed voor 3,5 miljoen abonnees, (van wie ongeveer 500.000 een pluspakket hebben), 96.900 telefoonlijnen, 20.800 carrier select klanten en 35.300 breedband-internet abonnees.

Siemens Nederland N.V., met een omzet van 2,2 miljard gulden en circa 3000 medewerkers, maakt deel uit van de in meer dan 190 landen vertegenwoordigde multinational Siemens AG. De divisie Information and Communication Networks (ICN) is op 1 oktober 1998 opgericht in het kader van de herinrichting van de Siemens-divisies Informatie en Kommunikatie. ICN is met ca. 60 000 medewerkers wereldwijd en een omzetvolume van 24 miljard D-Mark een van de grootste aanbieders ter wereld van end-to-end toepassingen voor netwerken voor spraak, data en mobiele telefonie. Siemens behoort met meer dan 110 GSM-netwerken in meer dan 60 landen wereldwijd tot de grootste ondernemingen in deze markt. Meer informatie over ICN vindt u op het internet onder www.siemens.de/ic/networks/.