Politiebericht provincie Groningen

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

District west
Marum:Ongeval met letsel
Op de Alberdaweg te Marum botste gisterochtend een 25-jarige man uit De Wilp met zijn auto tegen een gazonmaaier van de gemeente Marum. De automobilist nam de binnenbocht en raakte de tegemoetkomende gazonmaaier. Beide voertuigen moesten worden afgesleept. De bestuurder van de gazonmaaier, een 51-jarige inwoner van Jonkersvaart moest met knieletsel naar een arts.

Tolbert:Inbraak in bedrijf
Bij een bedrijfsoand aan het Holmerpad werd zondagnacht inge-broken. De daders kwamen het pand binnen door het openwrikken van een deur. Uit het kantoorgedeelte werd een kassa met enkele honderden guldens weggenomen.

Niebert:Controle automarkt
In samenwerking met de douane werd gisterochtend een controle gehouden op de automarkt te Nuis. Door de douane werden twee bestuurders bekeurd voor het gebruik van de verkeerde diesel-olie. De politie bekeurde acht bestuurders voor diverse ver-keersovertredingen.

District noord
Delfzijl: diefstal uit auto
Een 42-jarige inwoner uit Delfzijl werd maandagavond op de Kustweg aangehouden. De man bleek te hebben ingebroken in een personenauto op de Neptunusstraat. Nadat de eigenaar aangifte had gedaan van de diefstal van een polstasje, zagen agenten de bekende verdachte lopen. Hij bleek in het bezit van het pas-poort van de aangever. Het polstasje werd later in de omgeving terugge-vonden. De verdachte zit vast.

Delfzijl:ongeval met letsel
Een 28-jarige inwoonster van Bellingwolde botste maandagmiddag achter op de auto van een 33-jarige man uit Harkema. De vrouw had te laat gezien dat de man zijn auto voor het verkeerslicht tot stilstand had gebracht. De man liep ten gevolge van het ongeval nekletsel op, waarvoor hij zich onder doktersbehande-ling moest stellen. Beide auto's liepen forse schade op.

Bedum: bedrijfsongeval
Een 42-jarige schilder uit t'Zandt liep maandagmiddag beenlet-sel op, nadat hij van een trap was gevallen. De man was bezig met werkzaamheden bij in aanbouw zijnde woningen aan de Zeven-bruggetjesweg. Door onbekende oorzaak gleed hij van de trap en kwam 3.5 meter lager op de grond terecht. Hij werd naar een ziekenhuis in Groningen gebracht. De arbeidsinspectie stelt een nader onderzoek in.

Ten Boer: graven vernield
In het afgelopen weekend werden op de begraafplaats aan de Gaykingastraat in Ten Boer zeven graven vernield. De daders hebben de graven vermoedelijk tussen vrijdag en maandag omver gegooid en stuk getrapt. Van de daders ontbreekt elk spoor.

Ten Boer: diefstal uit cafe
In de nacht van zondag op maandag werd ingebroken in een cafebedrijf aan de Rijksweg te Ten Boer. De daders zijn het pand binnengekomen door een ruit te vernielen. In het cafe werden twee gokkasten opengebroken en het geld werd weggeno-men. Een buurtonderzoek leverde geen daders op.

District Midden
Veendam; geen rijbewijs, valse naam en onverzekerd Een 18-jarige man uit Hoogezand werd maandagmiddag aangehouden op de Bocht Oosterdiep te Veendam. De man werd bij een contro-le staande gehouden, terwijl hij reed in een person-enauto die niet verzekerd en niet gekeurd was. Bij een verder onderzoek bleek bovendien dat de man geen rijbewijs bezit en een valse naam had opgegeven. De auto werd in beslag genomen.

Hoogezand:gasleiding lek
Een bewoner van een woning aan de Goeman Borgesiusstraat te Hoogezand veroorzaakte maandagavond een gaslekkage. De bewoner raakte bij graafwerkzaamheden in zijn voortuin een gasbuis, waardoor een lek ontstond. Uit voorzorg werden enkele woningen ontruimd tot de Edon de lekkage had hersteld.

Schildwolde: aanrijding met alcohol
Een 22-jarige man uit Slochteren botste afgelopen nacht op de Hoofdweg in Schildwolde tegen een gevel van een woning. De man raakte in een bocht de macht over het stuur kwijt, botste tegen een paal en kwam tegen de woning tot stilstand. De bestuurder vluchtte te voet, maar kon met behulp van getuigen worden aangewezen op de Hoofdweg. Hij bleek onder invloed van ruim 1 promille alcohol te zijn. Tegen hem werd proces verbaal opge-maakt. De woning en auto liepen schade op

Veendam: verkoop fietsen
Aan het bureau te Veendam wordt op zaterdag 19 juni tussen 13.00 en 13.30 uur een ver-koopdag van fietsen gehouden. Bena-deelden die aangifte gedaan hebben van diefstal kunnen daar een fiets kopen. Er zijn 35 dames- en 19 herenfietsen in de aanbieding.

District oost
Mussel: ongeval met letsel
Op de Kopstukken te Mussel verleende een 22-jarige inwoonster van Sellingerbeetse geen voorrang aan een 23-jarige automiobi-liste uit Stadskanaal. Een botsing tussen beide personenauto's was het gevolg. Beide voertuigen moesten zwaar beschadigd worden weggesleept. De beide bestuursters werd met letsel naar het ziekenhuis in Stadskanaal gebracht.

Scheemda: ongeval met letsel
Een 14-jarige meisje uit Scheemda fietste maandagmiddag op de Stationsweg plotseling de rijbaan op. Hierbij werd zij ge-schept door de auto van een 30-jarige man uit Drachten .Het meisje liep beenletsel op en moest naar het ziekenhuis in Winschoten.

Oude Pekela: alcohol
Een 32-jarige man uit Muntendam werd afgelopen nacht op de Raadhuislaan te Oude Pekela aangehouden. De man reed al slin-gerend op de Raadhuislaan. Hij bleek bij controle ruim een half promille alcohol in zijn bloed te hebben. Hij kreeg een proces verbaal en een rijverbod opgelegd.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010