Ambassadeurs onthullen gevelschilden Erkende Genevercafé's

Datum nieuwsfeit: 15-06-1999

Ambassadeurs onthullen gevelschilden "Erkende Genevercafé's"

UTRECHT, juni 1999 - In juni wordt bij vier nieuwe Genevercafé's het gevelschild 'Erkend Genevercafé' onthuld. Deze café's zijn erkend door het Genevergenootschap. De onthullingen worden verricht door ambassadeurs van het Genevergenootschap, acteur Piet Römer, zakenvrouw van het jaar Lia van den Berg, presentatrice Vivian Boelen en entertainer Clous van Mechelen.

Het eerste gevelschild is op 4 juni onthuld bij Café Het Wapen van Urk te Enkhuizen, aan het einde van de maand vinden de onthullingen plaats bij Proeverij Caruso in Roosendaal (23 juni), Pip?s Pub in Leeuwarden (24 juni) en Restaurant Séburgh in Workum (30 juni).

Het Genevergenootschap is een initiatief van de Nederlandse Gedistilleerdunie waarin vrijwel alle distillateurs verenigd zijn. Doelstelling van het Genootschap is het in brede kring onder de aandacht brengen van het Nederlands gedistilleerd, waarvan jenever een belangrijk deel uitmaakt. Daarbij gaat het niet om meer consumeren, maar vooral om 'de kunst van het genieten'. Het Genootschap heeft zo?n 80 ambassadeurs, afkomstig uit politiek, entertainment en bedrijfsleven.

Het erkennen van Genevercafé's is één van de activiteiten van het Genevergenootschap. De Genevercafé's zijn die café's die jenever op een positieve manier onder de aandacht van de consument brengen. Aan deze café's worden hoge eisen gesteld op het gebied van assortiment, vakkennis, goed gastheerschap en gastvrijheid. De vier nieuw erkende café's scoorden bovenmatig op de vastgestelde criteria.

Het Genevergenootschap is permanent op zoek naar nieuwe Genevercafé's en streeft naar een goede landelijke spreiding. Met deze nieuwe erkenningen komt het aantal erkende Genevercafé's op 10. Een onafhankelijke jury heeft tot nu toe 20 café?s bezocht. Alle erkende café's worden jaarlijks door een onafhankelijke jury bezocht voor een herkeuring.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties