Ericsson introduceert nieuwe DECT 200-serie

- P E R S B E R I C H T -

Rijen, 15 juni 1999

Ericsson introduceert nieuwe DECT 200-serie

Wegens het succes van de draadloze DECT-telefoons, komt Ericsson versneld met de nieuwe DECT 200-familie op de markt. Deze nieuwe serie draadloze telefoons bestaan uit twee stijlvolle, intelligente en efficiënte sets: de 230 en de 260. De DECT 200 biedt een geavanceerd design in combinatie met de meest moderne features.

Ericsson DECT 230

De 230 is standaard voorzien van een handset met verlicht display, volledige menubesturing, automatische call diversion en voice-mail notificatie. Om goed zicht te houden op de kosten is budgetbewaking per handset mogelijk. Er kan zelfs per handset een maximaal te verbellen tijd of bedrag worden ingesteld. De Ericsson 230 biedt ook carrier selectie. Nu er meer aanbieders van telefoondiensten zijn, maken velen gebruik van 1600-nummers, voorafgaand aan het normale telefoonnummer. Met de nieuwe Ericsson toestellen kan de zogenaamde carrier selectie code eenmalig ingesteld worden, waarna deze automatisch toegevoegd wordt bij het kiezen van een nummer.

Ericsson DECT 260

De Ericsson 260 beschikt, naast alle features van de 230, over diverse extra's zoals een digitale telefoonbeantwoorder die zowel via de handset als op afstand kan worden bediend (door in te bellen). Met de intercom-functie kan een binnenkomend gesprek direct via het basisstation worden gevoerd. De DECT 260 kan op soortgelijke wijze zelfs ook als babyfoon gebruikt worden. Tevens is een intern gesprek tussen het basisstation en een handset mogelijk. Verder geeft de DECT 260 nummerweergave met een koppeling naar het telefoonboek: het nummer van de beller wordt gepresenteerd in het display en als het nummer bekend is in het telefoonboek van de handset wordt meteen de naam van de beller weergegeven.

Naast de granietgrijze handset die standaard bij de DECT-set wordt geleverd, zijn losse handsets beschikbaar in donkerblauw, donkergroen en geel. De handsets hebben een gesprekstijd van 15 uur en een stand-by tijd van 150 uur. Ze wegen 139 gram en zijn 141x53x25 mm groot.

Ericsson is de leider in de New Telecoms World, met innovatieve communicatie-oplossingen die telecom- en datacom technologieën combineren met een optimale mobiliteit voor de gebruiker. Met meer dan 100.000 medewerkers in 140 landen, maakt Ericsson communicatie eenvoudiger voor haar klanten - network operators, service providers, ondernemingen en consumenten- over de hele wereld.

Ericsson Nederland heeft ongeveer 2.500 medewerkers in dienst die in 1998 een omzet realiseerden van ruim 1,6 miljard gulden.

Noot voor redacties