Psion Industrial wijzigt naam in Psion Enterprise Computing

Psion Enterprise Computing

(voormalig Psion Industrial)

Bedrijfsprofiel

Hoofddorp, 15 juni 1999 - Psion Industrial heeft zijn naam veranderd in Psion Enterprise Computing. Deze naam weerspiegelt de evolutie van het bedrijf van hardware leverancier naar leverancier van mobiele computeroplossingen. Deze bieden elke medewerker door het hele bedrijf heen de mogelijkheid om toegang te krijgen tot gegevens en communicatiemiddelen (bijvoorbeeld e-mail). De traditionele industriële markt wordt nog steeds bediend met de Workabout handheld computerrange. Door zich op nieuwe kansen te richten in een breder marktsegment, zal er voor Psion een nieuwe groeifase aanbreken.

Met de adoptie Javatechnologie op het EPOC-platform voor een scala aan nieuwe mobiele computers, die in 1999 worden geïntroduceerd, zal Psion zijn productenrange uitbreiden in zowel zijn huidige als nieuwe marktgebieden, zoals financiële dienstverlening, buitendienst verkoop en de gezondheidszorg. Voortbordurend op de sterke punten op het gebied van vormgeving en technologie, beschikken deze nieuwe producten over kleurenschermen en unieke verbindings- en
communicatie-mogelijkheden.

De huidige productreeks voor de service buitendienst, transport, logistiek en supermarkten blijft een kernacitviteit van Psion Enterprise Computing en bevat de prijswinnende Workabout, HC en Organiser handheld computers. De Workabout range omvat geïntegreerde automatische datacollectie varianten (batch) en de nieuwe Workabout rf spread spectrum (RF) handheld computer, die mobiel werken combineert met draadloze communicatie om real time computing' te faciliteren binnen een draadloos netwerk (Local Area Network).

Psion heeft een aantal oplossingen binnen de transport- en service buitendienstsector ontwikkeld. De reeks producten voor de transportsector omvatten de Psion Vehicle Cradle (VIC) en de modules van de V-Comm reeks, die het bedrijven mogelijk maakt om in contact te blijven met mobiele werkers. Service buitendienst oplossingen bevatten Mobile Support en Information Sytems voor Windows (MSIS), die een organisatie de mogelijkheid bieden om ordergegevens te ontvangen van mobiele werkers en hen tegelijkertijd vanaf kantoor te voorzien van nieuwe opdrachten en informatie.

Alle producten van Psion Enterprise Computing worden vervaardigd in het moderne hoofdkantoor te Oxfordshire. Het gebouw heeft een oppervlakte van 3500 m2 met een hoge groeicapaciteit. Sinds de verhuizing voldoet het bedrijf aan de ISO 9001-, de ISO 9002-norm en heeft de TickIT erkenning ontvangen van het British Standards Institute. Deze internationaal erkende standaarden voor kwaliteitssystemen werden toegekend voor de ontwikkeling, vervaardiging en servicefuncties van het bedrijf.

Psion Enterprise Computing heeft een wereldwijd webgeoriënteerd Partner Programma gelanceerd in januari 1999. Het programma kan zich aanpassen aan de snel veranderende markt. Het programma biedt technische- en marketing-ondersteuning aan bestaande ontwikkelaars en verhoogt het aantal Value Added Resellers en distributeurs.

Bedrijven die producten van Psion hebben gebruikt als onderdeel van een volledige mobiele oplossing zijn: BMW, British Telecom, Siemens, London Underground, USA Today, Mercedes, Rentokil Initial, Polish State Forest, Dunkin Donuts, Hungarian Railways, Finnair, Danish Police en Bass.

Psion Enterprise Computing is een dochteronderneming van Psion PLC en opgericht in 1996. Psion Enterprise Computing focust zich op de wereldwijd toenemende vraag naar handheld apparaten voor commercieel en industrieel gebruik. Het bedrijf ontwerpt, fabriceert en verkoopt industriële handheld terminals en een groot assortiment randapparatuur. Onderdeel van de product range zijn de Psion Workabout, HC en Organiser. De producten van Psion Enterprise Computing worden wereldwijd verkocht via een netwerk van distributeurs in 40 landen. Onder de Psion Enterprise Computing-klanten bevinden zich BMW, London Underground, British Telecom, Reuters, Motorola, Lufthansa, Dunkin Donuts, Transavia, General Motors en Sony. Kijk op www.psion.nl/industrial/index.html voor meer informatie.

Psion Nederland BV, gevestigd te Hoofddorp, distribueert handheld- en palmtop computers, programmatuur en datacommunicatieproducten. Het assortiment van Psion-producten omvat een grote verscheidenheid aan modellen, software en randapparatuur. De Psion-producten worden verkocht via een uitgebreid netwerk van dealers, distributeurs en VAR's.

Noot voor redacties